کد خبر : 3488
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

بخش خصوصی گزارش دهد/ عدم اجرای مفاد بخش نامه خرید داخل پیگیری می شود

بخش خصوصی گزارش دهد/ عدم اجرای مفاد بخش نامه خرید داخل پیگیری می شود

به گزارش پایگاه خبریرهنرقلم،مرتضی جاویدان با بیان این که بخشنامه خرید محصولات و کالا از داخل استان، مصوبه هیات وزیران است که چندین سال از اجرای آن در استان خوزستان میگذرد، اظهار کرد: این بخش نامه در کنار همه مزیت هایی که دارد اما همچنان با چالش هایی رو به رو است. جاویدان تصریح کرد:

به گزارش پایگاه خبریرهنرقلم،مرتضی جاویدان با بیان این که بخشنامه خرید محصولات و کالا از داخل استان، مصوبه هیات وزیران است که چندین سال از اجرای آن در استان خوزستان میگذرد، اظهار کرد: این بخش نامه در کنار همه مزیت هایی که دارد اما همچنان با چالش هایی رو به رو است.
جاویدان تصریح کرد: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی از تاریخ ۱۵ خرداد ۹۸ توسط رییس جمهور ابلاغ شد که رعایت آن برای تمام دستگاه های اجرایی الزام است.
وی با این توصیف که علاوه بر خرید داخل، حمایت از تولید داخلی؛ یکی از اهدافی است که در چارچوب اجرای این بخشنامه دنبال می شود گفت: ممکن است کالایی مورد نیاز استان باشد که تولید آن در استان نیست، در این صورت، باید روند تولید آن در استان مورد حمایت قرار گرفته تا درون استان انجام شود نه این که آن کالا را از طریق واسطه ها از استان های دیگر تامین کنیم.
دبیرکارگروه حمایت از تولید داخل استان خوزستان با تاکید بر شناسایی ظرفیت های خالی درون استان، گفت: اگر تولیدات مورد نیاز درون استان صورت گیرد، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده می تواند دنباله ی این اتفاق باشد.
جاویدان به اثرات مثبت حمایت از تولید و خرید کالای داخلی در بحث اقتصادی و اشتغال اشاره کرد و در تعریف بحث خرید کالا و خدمات درون استانی، گفت: زمانی که منشاء تولید کالا درون استان باشد و حمایت از تولید در آن به چشم بخورد، قطعا باعث گردش نقدینگی مطلوب در رونق اقتصادی بیشتر می شود.
وی با تاکید بر این که قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی از خردادماه سال جاری از سوی رییس جمهور ابلاغ شد، افزود: دستگاههایی که از تولیدات داخل استان استفاده نمیکنند، یا کمتر استفاده میکنند باید دلایل عدم استفاده از این تولیدات را بیان کنند و توجه بیشتری هم به این مسأله داشته باشند زیرا شعار سال که همانا رونق تولید است، با توجه به همین امر تحقق می پذیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + دوازده =


دسته‌بندی نشده