کد خبر : 8961
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی:

حدیث کریمی

با آموزش می توان اعتماد را به بازار سرمایه برگردان

با آموزش می توان اعتماد را به بازار سرمایه برگردان
عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی با اشاره به نقش مثبت و موثر آموزش ها در احیای اعتماد از دست رفته تصریح کرد: با آموزش های صحیح در حوزه بازار سرمایه می توانیم اعتماد از دست رفته مردم را به بورس برگردانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم،مهندس حامد قناعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران یکی از قدیمی ترین کارگزاری های فعال در بازار سرمایه است.

وی افزود: این شرکت بورسی با شماره ۰۰۰۰۱ که از این منظر صاحب قدمترین شرکت در بورس اوراق بهادار تهران است.

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه گذاری ملی با اشاره به قدمت این کارگزاری در بازار سرمایه ، یادآور شد: کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران از نظر ویژگی های که دارد مهمترین آن اعتبار و قابل اطمینان بودن آن است.

قناعی با بیان این که ما کمترین میزان تخلفات را در بازار سرمایه داریم، تصریح کرد: ازاین نظر مشتریانی که از خدمات این کارگزاری استفاده می کنند می توانند اطمینان داشته باشند با یک مجموعه صاحب اعتبار همکاری می کنند.

وی با اشاره به گسترش شعبه های استانی کارگزاری سرمایه ملی در سراسر کشور، یادآور شد:از ۱۸ ماه گذشته شرکت سرمایه گذاری ملی ایران فرآیند توسعه شرکت شروع شده است، از جمله می توان به افزایش دامنه خدمات، توسعه دایره مشتریان و جا انداختن فرهنگ سرمایه گذاری در کشور را اشاره کرد.

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران ادامه داد: این موارد با آموزش هایی که عمدتا رایگان هستند برای عموم هموطنان و مشتریان این کارگزاری در کنار ایجاد توسعه فیزیکی بسترهای مناسب سرمایه گذاری آحاد هموطنان در بورس است.

مهندس قناعی گفت:از جمله فعالیت هایی که در حال انجام است و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد، راه اندازی سامانه های معاملاتی پیشرو هم برای مشتریان و هم برای معامله گران است.

وی در پاسخ به این پرسش که «سرمایه گذاری در بورس چه اثرات در اقتصاد ما خواهد داشت؟» گفت: به طور کلی سرمایه گذاری روش کسب درآمد از محل مانده وجوه فعالین اقتصادی است.

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد:اگر سرمایه گذاری وارد سفته بازی در دارایی هایی فیزیکی همچون ملک و خودرو شود برای اقتصاد غیر سازنده است، هرچند که سرمایه گذار مجبور است این کار را به دلیل حفاظت از دارایی خود در برابر تورم انجام دهد.

مهندس قناعی افزود:هرقدر بتوانیم فرهنگ سرمایه گذاری صحیح در بازارهایی که مناسب این کار هستند را انجام بدهیم و سفته بازی را با روش مناسب سرمایه گذاری جایگزین می کنیم تا افراد بتوانند دارایی هایی خود را حفظ و رشد کنند و آسیب نبینند.

وی درباره تعداد اعضای کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران گفت: تعداد مشتریان حقیقی و حقوقی کارگزاری سرمایه گذاری ملی قریب به پنجاه هزار نفر است.

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران درباره تاثیر مذاکرات برجام در وین بر بازار سرمایه ایران، یادآور شد:هر میزان نا اطمینانی در بازار سرمایه کاهش پیدا کند به دنبال آن فضا برای سرمایه گذاری مناسب تر خواهد بود که
یکی از موارد موضوع برجام است.

به گفته مهندس قناعی،این موضوع به طور مستقیم بر میزان درآمد ارزی کشور، نرخ ارز، صادرات کالاهای اصلی تاثیراساسی دارد.

وی تصریح کرد: برقراری توافق باعث بهبودی برخی از موضوعات مهم برای برخی از صنایع می شود، مثلا مراودات ارزی بانک ها روان تر می شود و روی پتروشیمی و صنعت خودرو تاثیر مستقیم و مثبت دارد و البته بر برخی از صنایع هم می تواند نتیجه عکس دهد.

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت سهام در بازار سرمایه و بالارفتن شاخص تالار شیشه ای و علل آن ، گفت:اتفاقات در دو سال اخیر بازار سرمایه رخ داد، یک دلیل آن به افزایش قیمت سهام اکثر نماد ها بود که قریب به اتفاق کارشناسان به حباب بودن قیمت ها در آن دوره اذعان و هم نظر بودند و بعد از آن فضای اقتصاد کلان به توجه به سیاست های انقباضی پولی که در مقابله با افزایش میزان تورم صورت گرفته بود امکان گردش مناسب پول در بازار سرمایه را نمی داد.

قناعی اضافه کرد: الان برعکس شده است سهم هایی با پی بر ایی فوروارد ۳ و ۳٫۵ داریم، پی بر ایی فوروارد کل بازار هم به زیر ۶ رسیده است.

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد: این موارد نشان دهنده این است که با سرمایه گذاری درست در برخی از نمادها در بازه زمانی میان مدت مثلا یک ساله حتی می توان بازدهی بهتری نسبت به اوراق بدون ریسک به حاصل کند.

وی درباره « دامنه نوسان» در بازار سرمایه و نقش آن در تحولات اخیر بورس ، گفت:دامنه نوسان به این شکل کنونی از نظر خیلی افراد یک وضعیت خاصی را بوجود آورده است.

قناعی تصریح کرد: محدود بودن دامنه نوسان منجر به تشکیل صف های خرید و صف های فروش می شود که برای برخی از افراد به معنای خوب یا بد بودن سهم را می دهد.

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران افزود: به هر میزان دامنه نوسان بیشتر باشد، باعث می شود نوسانات قیمتی روند مناسبتری به خود بگیرد.

وی یادآور شد: هم اکنون صندوق ها دامنه نوسان دو برابری دارند، برای همین خیلی محدود شاهد صف های خرید و فروش داریم.

قناعی با اشاره به نقش بازار گردانی در فرابورس و افزایش قیمت سهام در این بازار، گفت:هم اکنون این امکان فراهم است که دامنه نوسان در فرابورس با اعمال برخی از ملاحظات از سوی بازارگردان ها می تواند دو برابر شود.

عضو هیئت مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد: در این شرایط بازارگردان ها که الان مشکل نقدینگی دارند و ریسک تعهد مالی دو را بپذیرند نیازمند به تامین منابع از ناشرین و شرکت ها و سهامداران عمده آن ها است که برای همه شرکت های فرابورسی نبوده است.

وی افزود: اگر همزمان نقد شوندگی سهام افزایش پیدا کند و دامنه نوسان هر میزان بیشتر شود، بازار سرمایه نیز شفاف تر می شود.

در ادامه پویان اخوان مدیر کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران شعبه اهواز در حاشیه آیین گشایش سرپرستی کارگزاری سرمایه گذاری ملی خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از دو سال پیش اقدام به توسعه شعب کارگزاری سرمایه ملی در استان ها کرد و خوزستان هم یکی از همین استان ها بود.

وی ماهیت «کارگزاری سرمایه گذاری ملی» را بیشتر آموزش دانست و افزود: بیشترین تمرکز ما روی آموزش خواهد بود.

رییس کارگزاری سرمایه ملی خوزستان به خلأ آموزش در بازار سرمایه در اهواز اشاره و یادآور شد: کمبود آموزش ها در حوزه بازار سرمایه و خرید و فروش سهام در اهواز به شدت احساس می شود.

اخوان گفت: همه دوره های آموزشی بورس را به صورت رایگان آموزش می دهیم.

وی افزود: تمام اقدامات و کارهای ما در چارچوب سازمان بورس کشور است.

رییس کارگزاری سرمایه گذاری ملی خوزستان با بیان این که بازار سرمایه پایه و اساس تمام بازارهای دیگر است، یادآور شد: مردم از سمت بانک محوری و خواباندن سرمایه های خود در بانک ها به سمت بورس آمده اند.

اخوان در پاسخ به پرسشی درباره سبدگردانی توضیح داد: سبدگردانی مجوز خاص خود را دارد و ما کار سبدگردانی را انجام نمی دهیم.

رییس کارگزاری سرمایه گذاری ملی خوزستان درباره اعضای این کارگزاری در اهواز، گفت: طی سه روز گذشته ۳۰ نفر در کارگزاری ما عضو شده اند و کد بورسی گرفته اند.

وی با اشاره به نقش مثبت و موثر آموزش ها در احیای اعتماد از دست رفته تصریح کرد: با آموزش های صحیح در حوزه بازار سرمایه می توانیم اعتماد از دست رفته مردم را به بورس برگردانیم.

اخوان ادامه داد: زمانی بی اعتمادی به وجود آمد که مردم بدون آگاهی به سمت بورس هجمه آوردند.

رییس کارگزاری سرمایه گذاری ملی خوزستان با اشاره به ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه، یادآور شد: همه بازارها ریسک خاص خود را دارند و فراز و نشیب ها همیشه در همه بازارها وجود دارد.

وی با بیان این که تحولات و نوسانات در بازار بورس دست اندازهای گذرا هستند، تصریح کرد: ریزش های بازار سرمایه تا ابد ادامه دار نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =


دسته‌بندی نشده