کد خبر : 13521
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱

در نشست مطبوعاتی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان عنوان شد؛

بانک قرض الحسنه مهر ایران نگین بانکداری اسلامی|رشد ۱۰۰ درصدی منابع به نسبت سال گذشته|بانک قرض الحسنه مهر ایران در جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان

بانک قرض الحسنه مهر ایران نگین بانکداری اسلامی|رشد ۱۰۰ درصدی منابع به نسبت سال گذشته|بانک قرض الحسنه مهر ایران در جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان
مجتبی سخنور: باتوجه به مجوز خزانه داری کل در صورت تمرکز پرداخت حقوق کارکنان دستگاه های اجرائی پرسنل آن دستگاه ها علاوه بر دریافت 100 میلیون تومان کالاکارت می توانند تا سقف 200 میلیون تومان تسهیلات بانکی اخذ نمایند

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از عصرجهان،  مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح سه شنبه به مناسبت ۲۲ آذر مصادف با پانزدهمین سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شداز رشد ۱۰۰ درصدی منابع به نسبت سال گذشته خبر داد و افزود: رشد منابع طی سال جاری معادل ۱۴ سال گذشته بود

مجتبی سخنور ضمن تبریک سالروز تاسیس این بانک و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: طی ۹ ماه اخیر ۶۲ درصد رشد منابع داشتیم در حالیکه نرم رشد منابع شبکه بانکی ۱۰ تا ۱۵ درصد است و این آلارم نشانگر اقبال مردم به این شبکه بانکی است و ما این موفقیت را حاصل یک عبارت می دانیم و ان هم حرکت این بانک براس نیت خیر می بینیم که در آیه ۱۱ سوره حدید امده است « مَنْ ذَا الَّذی یُقْرِضُ اللهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَریمٌ » کیست که به خدا وام نیکو دهد [و از اموالى که به او ارزانى داشته انفاق کند] تا خداوند آن را براى او چندین برابر کند؟ و براى او پاداش پرارزشى است! لذا می توان گفت خیر و برکت در وام های قرض الحسنه این بانک وجود دارد

 مدیر شعب  بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای توسعه عدالت، رونق تولید، افزایش و جوانی جمعیت، فقرزدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند و پرداخت وام قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است.

 مجتبی سخنور افزود:  بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان دارای ۲۵  شعبه فعال و بیش از ۵۶۱ هزار مشتری می باشد . در سال ۱۴۰۰ توانسته است بیش از ۵۹ هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۲۱٫۳۱۰ میلیارد ریال و از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به ۳۹ هزار نفر از مردم شریف استان خوزستان بالغ بر بیست و یک هزار و ششصد میلیارد ریال  وام قرض الحسنه پرداخت نماید  که به اختصار گزارش برخی از اقدامات این بانک در استان به شرح ذیل تشریح می گردد :

مسئولیت اجتماعی

مدیر شعب استان خوزستان ضمن اشاره به اینکه  بانک قرض الحسنه مهر ایران  پیشرو در ایفای مسئولیت اجتماعی است افزود: در راستای برنامه های مسئولیت اجتماعی خود، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال از محل وجه التزام (جریمه دیرکرد) و از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید-۱۹ در طرح شهید سلیمانی و اهداء تجهیزات به دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، دزفول ، بهبهان ، آبادان و شوشتر نموده است.

وی مضاف بر مورد ذکر شده بخش دیگری از عملکرد  بانک قرض الحسنه مهر ایران  را در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی به شرح زیر عنوان کردند:

  • مشارکت در ساخت ۴۰  واحد مسکونی آسیب دیده از سیل فروردین ماه ۹۸ خوزستان
  • دریافت و پرداخت سهمیه اعتبار تخصیصی برای سیل زدگان خوزستان بمیزان ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • تهیه و توزیع ۵۰۰۰ بسته بهداشتی به سیل زدگان خوزستان
  • مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آنها با پرداخت وام قرض‌الحسنه
  • تخصیص ۱۰۰  میلیارد ریال اعتبار وام قرض الحسنه برای بازسازی و تعمیرات اساسی منازل مسکونی آسیب دیده از زلزله اندیکا
  • پرداخت وام قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی و بنیاد برکت به تعداد ۴٫۹۴۸  فقره وام بالغ بر هزار و چهارصد و بیست و شش میلیارد ریال .
  • پرداخت وام ازدواج به بیش از ۲۵ هزار زوج بالغ بر بیش از هفت هزار و ششصد  میلیارد ریال و پرداخت وام فرزند آوری تاکنون بیش از ۸۴۷  میلیارد ریال .

اشتغال‌زایی و کارآفرینی

مجتبی سخنور آیتم اشتغال‌زایی و کارآفرینی را مورد کنکاش و واکاوی قرار دادند و در این خصوص اظهار داشتند: بانک قرض الحسنه مهر ایران سعی کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌وکارهای داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد. برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری بالا به‌طور خاص مد نظر بوده است.

مدیر شعب استان خوزستان حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران برای پرداخت وام به آن توجه داشته است.

سخنور ادامه داند:  بانک قرض الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد. خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود و این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد. خوشبختانه این طرح با استقبال مردم شریف خوزستان مواجه شده و تا کنون حدود ۱۱ هزار نفر در استان کالاکارت بانک قرض الحسنه مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

وام های پرداختی

در حال حاضر مشتریان  بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان به بیش از ۵۶۱ هزار نفر رسیده است. این بانک از ابتدای سال توانسته ۳۹ هزار فقره وام به ارزش بیست و یک هزار و ششصد میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت نماید.

وام های پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته ، به‌طوری که در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۹۷ درصد به میزان ده میلیارد ریال افزایش داشته است.

توانمندسازی مددجویان

مدیر شعب  بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان در گفتگو با رسانه ها در محل سالن اجتماعات دفتر مرکزی اظهار کردند:  در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد. در این بین اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند. بانک مهر ایران به‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است. در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده، به‌طوری که ضمن اعطای کمک‌های بلاعوض و وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، وام قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای مددجویان ارائه کرده که برخی از آن‌ها به این ترتیب است:

  • ۱۱۶۲ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۳۹۷ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد،
  • ۳۱۸۶ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۷۱۹ میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار
  • ۶۰۰ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۳۱۱ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی

افزون بر این، اعطای دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال وام قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز صورت گرفته است.

بانک بدون کاغذ

 سخنور با اشاره به اینکه روز یکشنبه ۲۰ آذرماه در تقویم این بانک بعنوان بانکداری هوشمند و و بانک بدون کاغذ نامگذاری شد افزودند: بانک قرض الحسنه مهر ایران، با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور، گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ و حذف مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است. این بانک برای نخستین بار خدمات افتتاح حساب، محاسبه معدل حساب و درخواست تسهیلات را به‌صورت آنلاین و از طریق همراه‌بانک ارائه کرده است. همچنین احراز هویت سجام که یکی از مراحل مورد نیاز برای ورود به بورس است، برای نخستین بار از سوی این بانک به‌صورت غیرحضوری ارائه شد.

 

شفافیت مالی

مدیر شعب  بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خوزستان طی این نشست مطبوعاتی عنوان کردند: بانک قرض الحسنه مهر ایران شفافیت را تنها یک شعار تلقی نمی‌کند، بلکه آن را اصلی لازم‌الاجرا می‌داند و نشان داده به استانداردهای ملی و بین‌المللی شفافیت پایبند است. از جمله اقدامات بانک در این حوزه می‌توان یادآور شد که صورت‌های مالی حسابرسی ‌شده سال‌های گذشته هم‌اکنون روی وب‌سایت بانک قابل دسترسی است.

افتخارات

مجتبی سخنوردر خصوص افتخارات بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان داشتند:  فعالیت‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران در اعطای وام های قرض‌الحسنه مورد توجه مسئولان مختلف قرار گرفته و تقدیر مقامات مختلف کشوری و حاکمیتی را در پی داشته است.

 بانک قرض الحسنه مهر ایران موفق شد در سال‌های گذشته چند موفقیت مهم در عرصه بین‌المللی کسب کند که برای نظام بانکی کشور مایه افتخار است. بر اساس رتبه‌‌بندی برترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ انجام شد، بانک قرض الحسنه مهر ایران به‌عنوان سومین بانک اسلامی برتر در سطح جهان شناخته شد. علاوه بر این، جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» از سوی سازمان همکاری اسلامی نیز به این بانک تعلق گرفت. همچنین انتخاب طرح همیاران مهر به‌عنوان نامزد نهایی جایزه بانک توسعه اسلامی از دیگر افتخارات بین المللی بانک قرض الحسنه مهر ایران به شمار می‌رود . بر اساس گزارش نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۲۲ بعنوان تنها بانک از بین بانکهای خاورمیانه به جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان پیوست .

برنامه های سال جاری

وی در پایان و به اختصار، برخی از برنامه‌های  بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال جاری به شرح ذیل اعلام داشتند . همچنین با عنایت به گذشت تقریباً ۹ ماه از سال،  بخشی از این برنامه‌ها به لطف خداوند و همت کارکنان شایسته و پرتلاش بانک اجرایی شده است. این برنامه‌ها شامل مواردی است از جمله:

۱- اعطای وام قرض‌الحسنه به بیش از ۵۰ هزارنفر در استان

۲- کمک به رونق بازار از طریق تقویت تقاضا برای خرید کالاهای ایرانی با طرح کالاکارت

۳- اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی؛ توسعه همکاری و حمایت از طرح‌های دانش بنیان برای کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی

۴- توسعه خدمات برای ناتوانان جسمی، در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی همه اقشار جامعه

۵-توسعه خدمات بانکی غیر حضوری و راه اندازی پیشخوان مجازی جهت ارائه خدمات بصورت کاملا غیر حضوری از جمله افتتاح حساب و پرداخت وام بمنظور جلوگیری از صرف زمان و کاهش هزینه های مشتریان

۶-اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت های دانش بنیان فعال در استان

خرسندیم از اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی، حل مسائل مردم و عدالت‌محوری بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار گرفته است. ما نیز در بانک قرض الحسنه مهر ایران تلاش می‌کنیم تا با پرداخت گسترده وام قرض‌الحسنه به اقشار مختلف، دسترسی مردم به تسهیلات نظام بانکی عادلانه‌تر از گذشته شود.

امید آنکه در سایه الطاف پروردگار و با اعتماد مشتریان و خیرّان عزیز بتوانیم توفیقات گذشته را استمرار بخشیده و کارنامه پرافتخارتری از بانک قرض الحسنه مهر ایران بر جای بگذاریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 15 =


دسته‌بندی نشده