کد خبر : 7316
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۲۹

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج)عنوان کرد:

  امروز جنگ نرم و عملیات روانی دشمن در حوزه انتخابات است، البته هدف دشمن انتخابات نیست، هدفش نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است

  امروز جنگ نرم و عملیات روانی دشمن در حوزه انتخابات است، البته هدف دشمن انتخابات نیست، هدفش نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است
جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) با بیان اینکه دشمن در حوزه عملیات روانی، متناسب با فضای جامعه ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: امروز جنگ نرم و عملیات روانی دشمن در حوزه انتخابات است، البته هدف دشمن انتخابات نیست، هدفش نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، سردار پاسدار نعمت باقری عصر یکشنبه۲۳خردادماه در نشست بصیرتی و روشنگری با موضوع انتخابات در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اهواز اظهار کرد: اگر انتخابات ما برای دشمن مهم نیست چطور می‌شود بیش از ۱۵۰ رسانه از عنوان “نه به رای” استفاده کنند؟

وی افزود: یکی از رسالت‌های رسانه آگاهی بخشی به مردم است، اینکه برخی می‌گویند” به این دلیل که مرغ گران شده رای نمیدهم،” دشمن دقیقاً به دنبال همین است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دوره ۴۲ ساله ای را انقلاب پشت سرگذاشته ، گفت: کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب، دشمنان سرسختی مثل شوروی و آمریکا داشته که تا قبل از پیروزی انقلاب بر کشور مسلط بودند و هر تصمیمی که می خواستند، می‌گرفتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی دست ابرقدرتها قطع شد. آن زمان می گفتند دنیا دو قطب است، شرق و غرب اما امام فرمودند : “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” و این موضوع به صورت صد درصد در حال به وقوع پیوستن است، زیرا شوروی از گردونه خارج شد و قطب غرب؛ آمریکا و سردمداران غربی در حال افول است.

سردار پاسدار باقری ادامه داد: دشمن ۴۲ سال به صورت مستقیم روبروی جمهوری اسلامی ایستاد و از هیچ اقدامی عقب نشینی نکرد اما دفاع مقدس که بعد از ۸ سال، بدون این که یک وجب از خاک را از دست بدهیم با از دست دادن ۲۷۰ هزار شهید به پیروزی رسید، ما برای اینکه انقلاب را نگه داریم امثال این شهدا را از دست دادیم.

وی با اشاره به ترور شهید سلیمانی توسط دشمن که کینه نظام و انقلاب را در خود دارد، گفت: بعد از زدن ترور اعلام کردند که در صورت تعرض، ۵۰ نقطه ایران را میزنیم اما فردای شبی که عین الاسد را زدیم مقام معظم رهبری در حسینیه خود با مردم دیدار داشته و این دیدار یعنی” دشمن هیچ غلطی نمی کند و من دارم با مردمم صحبت می‌کنم”

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با تاکید بر اینکه دشمن خودش می‌داند که دیگر در این حوزه ها نمی‌تواند کاری انجام دهد، اظهار کرد: ایران به چنان توانمندی رسیده که دیگر دشمن یارای مقابله با این انقلاب در حوزه سخت را ندارد و ما دیگر نیازی به مقابله مستقیم با دشمن نداریم، انقلاب مصادره شده و دستان انقلاب در کشورهای دیگر علیه دشمن کار می‌کنند و دشمن هم این را به خوبی فهمیده است، بنابراین از حوزه جنگ سرد به حوزه جنگ ادراکی و شناختی و عملیات روانی کوچ کرده و تاکتیک خود را عوض کرده است.

سردار پاسدار باقری با بیان اینکه دشمن در حوزه عملیات روانی، متناسب با فضای جامعه ورود پیدا می‌کند، تصریح کرد: امروز جنگ نرم و عملیات روانی دشمن در حوزه انتخابات است، البته هدف دشمن انتخابات نیست، هدفش نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.

وی افزود:  یک روز در حوزه انتخابات، یک روز در حوزه معیشت مردم، یک روز در حوزه تحریم ها و … ورود پیدا می‌کند. پس  انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ یکی از سخت‌ترین انتخابات بعد از ۴۲ سال گذشته است.

این مقام مسئول در سپاه حضرت ولی عصر خوزستان در خصوص اهمیت انتخابات به گفته مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات همانند شب قدر است، ما در طول یک ماه تلاش می‌کنیم تا نهایت استفاده را از شب قدر داشته باشیم، زیرا سرنوشت انسان در طول یک سال در این شب مشخص می‌شود، انتخابات هم همانند آن شب است، روزی که سرنوشت چهارسال مردم، انقلاب، مملکت و نظام ما بسته می شود، بنابراین حضور حداکثری با استفاده از متنفذین برای مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار اهمیت دارد، پس باید همگان کمک کنیم تا انتخابات پرشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: ترس دشمن از این است که نمیخواهد یک دولت جوان انقلابی با کار جهادی سر کار بیاید و سد محکمی در مقابل دشمن شود، می‌خواهد شرایط به گونه‌ای باشد که امروز در جامعه ایجاد کرده است و بحث معیشت مردم را هم هدف قرار داده است.

سردار پاسدار باقری با تاکید بر این که نقش رسانه بی بدیل است، عنوان کرد: از مهم‌ترین ابزارهای روانی و تبلیغات، رسانه و به خصوص فضای مجازی است که پیشگام تمام رسانه های مختلف مثل تلویزیون، رادیو، روزنامه و خبرگزاری هاست.

وی با اشاره به انتشار پوستر در سطح شهر توسط کاندیدای انتخابات، گفت: فضای مجازی به شکلی اثرگذار است که دیگر عکس و پوستر معنا ندارد، علم پیشرفت کرده و باید متناسب با زمان حرکت کنیم .

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به رسالت‌های رسانه اشاره کرد و گفت:  آگاهی بخشی به مردم یکی از رسالت رسانه است، اینکه برخی می‌گویند من رای نمیدهم، چون مرغ گران شده، دشمن دقیقاً به دنبال همین است. اگر انتخابات ما برای دشمن مهم نیست ، چطور می‌شود بیش از ۱۵۰ رسانه از عنوان” نه به رای” استفاده کنند؟ باید بدانیم هرکجایی که دشمن انگشت نهاده ما باید برای مردم آگاه‌سازی کنیم.

وی اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که رسانه باید آن را مورد توجه قرار دهد و تصریح کرد: وقتی دشمن روی نقاط ضعف به خصوص در حوزه معیشت کار می‌کند چرا ما از ظرفیت رسانه در معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی بهره نبریم؟

وی با بیان اینکه باید ماموریت را آفندی کنیم، اظهار کرد: در حوزه عملیات روانی به جای اینکه نقش آفندی داشته باشیم، نقش پدافندی داشته‌ایم، یعنی اجازه می‌دهیم تا دشمن نقش خود را ایفا کند و اثر خود را بگذارد، بعد وارد میدان می‌شویم.

سردار پاسدار باقری با اشاره به چهار اقدام پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله، ترمیم و بازسازی در بحث مدیریت بحران گفت: نباید اجازه دهیم دشمن در حوزه ما ورود کند و اقدام کند و ما بعد از همه این ها بیاییم مقابله کنیم، این فایده ای ندارد زیرا اقدام دشمن اثر خود را روی بسیاری از عوام گذاشته است.

وی همچنین اطمینان بخشی به مردم از روند برگزاری انتخابات  را از دیگر رسالت های رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه باید به این موضوع توجه ویژه کند زیرا دشمن به سختی روی اصطلاح مهندسی انتخابات کار می‌کند. به طور مثال؛ می‌گوید رای دادن مردم فایده ای ندارد زیرا انتخابات مهندسی شده است و هر کسی که نظام بخواهد نامش از صندوق بیرون می آید، دشمن به دنبال این است که حضور در پای صندوق‌های رای را کم کند تا بتواند از این طریق مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد یا تضعیف کند.

سردار پاسدار باقری با بیان اینکه بخشی از مردم نسبت به وضعیت معیشتی ناراحت و نگران هستند، افزود: هیچ کس تشییع شهید سلیمانی را از یاد نخواهد برد آن زمان هم مشکلات معیشتی وجود داشت ، دشمن ما اسرائیل، عربستان، انگلیس و همه کشورهای عربی انتظارشان این نبود که وقتی پیکر شهید سلیمانی و خوزستان می آید آن استقبال پرشور صورت بگیرد، فکر کردند به شکلی روی مردم خوزستان کار فرهنگی انجام داده اند که مردم را نسبت به انقلاب و نظام دلسرد کرده اند، خوزستان بیشترین هجمه ها را از طرف کشورهای عربی دارد اما وقتی تشییع شهید سلیمانی را با آن سیل عظیم جمعیت به یاد می آوریم، مردم ارادت خود را نسبت به انقلاب و نظام با حضور خود بیان کردند.

وی اضافه کرد: این نظام؛ نظام شیعه است و مردم هم شیعه و انقلابی هستند البته نسبت به برخی اقدامات ناراضی و نگرانند اما الان وقت این  است که با یک انتخاب صحیح به رفع مشکلات موجود جامعه کمک کنیم و این مسئولیت بیش از هر کسی بر عهده جامعه رسانه‌ای است.

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: وظیفه ما به عنوان یک جامعه بسیجی، قطعا وظیفه سخت تری از دیگر افراد جامعه نسبت به نظام و کشور است.

وی به موضوع تولید محتوا از سوی رسانه پرداخت و گفت: در این چند روز باقیمانده با تولید محتوای تاثیرگذار، یک نقش بی بدیل باید ایجاد شود، ظرفیت‌هایی در اختیار بسیج رسانه و ظرفیتهایی هم در اختیار فضای مجازی است که باید از این ظرفیت ها در جهت نشر تولید محتوا استفاده شود.

سردار باقری در پایان، اولویت اول را حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و اولویت دوم را انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: رهبری فرمودند: انتخابات کشور یک فرصت و افتخار و یک ذخیره است، اگر شرکت مردم، پرشور باشد به آینده کشور کمک می کند و اگر این شرکت در انتخابات با انتخاب صحیح همراه باشد نور علی نور است.

 

رئیس جمهور باید فرد فساد ستیز باشد

 

در ادامه این جلسه رییس بسیج رسانه خوزستان مهمترین شاخص انتخاب رئیس جمهور را فردی دانست که فساد ستیز باشد، چرا که فساد در حال حاضر یک چالش جهانی و جامعه کنونی ما است.

سجاد بهمئی: شاخص های فوق الذکر از شاخص های مهمی است که افراد با توجه به موازین دینی، کتاب نهج البلاغه، وصایای امام راحل و نیاز جامعه باید در یک انتخاب سالم مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: انتظار می رود اصحاب رسانه در شور آفرینی انتخابات در میان آحاد مردم از شاخص های نام برده استفاده کنند و با تولید محتوای خود و کلام نافذ به تشویق اقشار مختلف جامعه و خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان بپردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 7 =


دسته‌بندی نشده