کد خبر : 12467
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۴۹

افزایش شمار مبتلایان به آنفلوانزا در خوزستان

افزایش شمار مبتلایان به آنفلوانزا در خوزستان
سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: مجموع موارد مشکوک به آنفلوانزا که در هفته اخیر از آن‌ها نمونه گیری شده، نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد و موارد مثبت از ۲۴ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  عصرجهان، پژمان بختیاری نیا سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان اظهار کرد: پاییز فصل بروز و شیوع بیماری‌های تنفسی به ویژه در جمعیت‌های متراکم از جمله؛ دانش آموزان و دانشجویان است، بنابراین انتظار داشتیم که تعداد مراجعه کنندگان دارای علائم حاد تنفسی مثل سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب به مراکز درمانی به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.

وی افزود: بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که هفته قبل مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ تقریبا ثابت بوده و روزانه بطور متوسط ۱۳ بیمار مراجعه کرده اند، ضمن اینکه در این مدت ۷ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: افزایش موارد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را نمی‌توان به کرونا نسبت داد، اگرچه نباید آن را بطور کلی نادیده بگیریم و فراموش کنیم.

وی ادامه داد: البته مجموع موارد مشکوک به آنفولانزا که در هفته اخیر از آن‌ها نمونه گیری شده، نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد و موارد مثبت از ۲۴ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

وی درخصوص تزریق واکسن آنفلوانزا ادامه داد: تزریق این واکسن برخلاف واکسن کرونا برای همه افراد الزامی و اجباری نیست، شیوه نامه کشوری دارد و برحسب شرایط فرد اولویت بندی شده است و با تشخیص پزشک باید تزریق شود.

بختیاری نیا افزود: دانش آموزان و سایر افراد در صورتیکه بیماری‌های زمینه‌ای که در شیوه نامه کشوری از آن نام برده و به پزشکان ابلاغ شده است، می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی مهم‌ترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا را رعایت فاصله ایمن، شست و شوی مکرر و صحیح دستها، استفاده از ماسک و پرهیز از دست دادن و روبوسی عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =


دسته‌بندی نشده