کد خبر : 257
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

افتتاح۱۹ پروژه بهداشتی در خوزستان

افتتاح۱۹ پروژه بهداشتی در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، دکتر ناصر ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان در نشست خبری هفته دولت که امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: در هفته دولت امسال ۱۹ پروژه بهداشتی اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد ریال راه اندازی و مورد بهره برداری قرار می گیرد. وی در ادامه با اشاره

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، دکتر ناصر ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان در نشست خبری هفته دولت که امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: در هفته دولت امسال ۱۹ پروژه بهداشتی اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد ریال راه اندازی و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به امر خدمت رسانی واحدهای تابعه دانشگاه اذعان داشت: در حال حاضر ۹۶۸ واحد بهداشتی شامل ۷۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۵۶۰ خانه بهداشت، ۵۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۴۷ مرکز شهری روستایی در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال ارائه خدمات به مردم گرامی می باشند.

ضیغمی با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده های سلامت شهروندان افزود: از حدود ۳ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ از زمان اجرای طرح تحول بهداشت، برای قریب به ۲ میلیون و هفتصد هزار نفر پرونده الکترویک سلامت تشکیل شده و از این تعداد بیش از ۲ میلیون نفر حداقل ۱ بار خدمات بهداشتی را دریافت کرده اند. از این رو مردم شریف استان درخواست میشود تا برای تشکیل پرونده الکترونیک به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان در خصوص برنامه بیمه روستایی گفت: عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، سالانه بیش از یک میلیون ۹۰۰ هزار ویزیت پزشک عمومی و بیش از ۱۴۵ هزار خدمت دندانپزشکی ارائه می شود.

ضیغمی خاطر نشان کرد: در سند ملی بیماریهای غیرواگیر، باید تا سال ۱۴۰۴ میزان میزان مرگ های زودرس ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.

وی اظهار داشت: در اجرای برنامه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر موفقیت های خوبی کسب شده است بطوری که در شروع اجرای برنامه تنها ۲۴ هزار بیمار دیابتی شناسایی شده بود ولی این در حال حاضر ۴۳ هزار بیمار دیابتی شناسایی شده است؛ همچنین تعداد بیماران مبتلا به فشار خون ۳۶ هزار نفر بوده است در حالی که در سه ماهه اول سال ۹۷ این تعداد به ۶۱ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع:روابط عمومی علوم پزشکی اهواز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − شش =


دسته‌بندی نشده