کد خبر : 2080
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۱۴

استقرار و توسعه سامانه های پیشخوان مجوزهای کشور در خوزستان

استقرار و توسعه سامانه های پیشخوان مجوزهای کشور در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی اموراقتصادی استانداری خوزستان حمزه خسروانی در شورای اقتصاد مقاومتی استان خوزستان که در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار گفت: پس از ابلاغ قانون اصلاح مواد یک، شش و هفت دستورالعمل اصل۴۴قانون اساسی که به ایجاد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی اموراقتصادی استانداری خوزستان حمزه خسروانی در شورای اقتصاد مقاومتی استان خوزستان که در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص صدور مجوزهای کسب و کار گفت: پس از ابلاغ قانون اصلاح مواد یک، شش و هفت دستورالعمل اصل۴۴قانون اساسی که به ایجاد مرکز ملی پایش محیط کسب و کار اشاره دارد، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور طی مصوبه مردادماه۱۳۹۶دستورالعمل اجرایی استقرار مرکز ملی پایش ملی کسب و کار را ابلاغ کرد.

خسروانی عنوان کرد: این مرکز در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شده و یکی از رسالت های آن پشتیبانی از قوانین است و یکی از کارهای آن ایجاد سامانه پیشخوان مجوزهای کشوری است.

وی افزود: در این پیشخوان، سامانه دادور یکی از سامانه های تکمیل کننده مجوزهای کشور است که در واقع متشکل از چهار زیر سامانه (دادور، یاور، سام و نما) است و دادور نیز از سامانه های اصلی محسوب می شود.

خسروانی در تشریح این سامانه ها گفت: سامانه دادور برای رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار است، سامانه یاور جهت مشاوره های تخصیصی به متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار ایجاد شده، سام در خصوص صدور مجوزهای کسب‌وکار به‌عنوان بخشی از پنجره‌ی واحد کسب‌وکار کشور و یک سیستم اطلاعاتی تحت وب و قابل دسترسی در هر زمان و هر مکان است  و سامانه نما هم سامانه نقشه ملی استعلامات کشوراست.

خسروانی با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی کشور مرتبط با حوزه کسب و کار باید حتماً یک نماینده تام الاختیار برای استقرار کامل سامانه دادور معرفی کنند، گفت: برای این افراد یک حساب کاربری ایجاد خواهد شد تا از این طریق حداکثر تا هفت روز کاری به شکایات ارجاعی رسیدگی شود.

معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با بیان این که در حال تکمیل و توسعه فرآیندهای این سامانه در استان هستیم و اکنون جزو استان‌های میانه کشور از نظر تکمیل زیرسازی ها و استقرار هستیم، افزود: سامانه دادور در خصوص رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار راه اندازی شده است که با استقرار سامانه، دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات در استان؛ متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار می‌توانند نسبت به درخواست رسیدگی از طریق سامانه g4b.ir اقدام کنند.

وی افزود: این سامانه در بیش از ۱۴۰ دستگاه اجرایی، فرمانداری، شهرداری، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی اجرایی شده است و بیش از ۵۰۰ کاربر فعال دارد.

خسروانی اضافه کرد: در فاز توسعه ای در نظر است با همکاری متولیان امر، سامانه در همه سازمان ها و ادارات شهرستان های استان مرتبط در حوزه های کسب و کار، اجرایی شود.

 

 

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =


دسته‌بندی نشده