کد خبر : 2732
تاریخ انتشار : شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲

استخدام ۲۴۰۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان

استخدام ۲۴۰۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، مهدی رفیعی دهکری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ مدرسه در استان داریم که در آن یک میلیون و هزار نفر دانش آموز و نوآموز مشغول تحصیل هستند. وی افزود: همچنین ۵۷ هزار معلم و ۵۱ هزار کلاس در خوزستان وجود دارند. سرپرست اداره کل آموزش

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، مهدی رفیعی دهکری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ مدرسه در استان داریم که در آن یک میلیون و هزار نفر دانش آموز و نوآموز مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: همچنین ۵۷ هزار معلم و ۵۱ هزار کلاس در خوزستان وجود دارند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: دشواری اداره کردن این تعداد از کلاس، دانش آموز و معلم بر کسی پوشیده نیست اما آموزش و پرورش خوزستان این حجم از جمعیت را اداره می‌کند.
رفیعی دهکردی یادآور شد: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم و دوستان پیش از ما در چارچوب وظایف آموزش و پرورش انجام وظیفه کردند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین مسئولیت تعلیم و تربیت مباحث کلی را دارد و این برخلاف انتظار کسانی است که کار آموزش و پرورش را تنها در نمره و معدل می‌بینند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش کار تربیت عمومی را پیگیری می‌کند، اگر بپرسید تربیت عمومی چیست؟ باید بگویم که مطلوب‌های اولیه هر خانواده از فرزندانشان است؛ اینکه فرزندی دروغ نگوید و راس‌گو باشد، قانونمند، صبور، باتلاش و ویژگی‌های این چنینی که خانواده انتظار دارند و مسئولیت تربیت و پرورش آن‌ها به عهده آموزش و پرورش است همچنین در کنار این امر وظیفه تعلیمی خود را نیز دنبال می‌کند.
رفیعی دهکردی با اشاره به رتبه آوری دو تن از دانش آموزان خوزستانی در کنکور سراسری یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری همکاران ما در آموزش و پرورش و خانواده آنها برای اولین بار رتبه یک ریاضی و نهم علوم تجربی را در اهواز داشتیم.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش مسابقات فرهنگی و هنری نیز ۶۱ رتبه کشور داشتیم که تنها ۳۵ رتبه، رتبه اول بودند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در بحث مسابقات قرآنی ۴۱ رتبه کسب کردیم به طوری که ۱۵ رتبه اول و قهرمان قهرمانان مسابقات قرآنی از خوزستان بود.
رفیعی دهکردی افزود: در مسابقات پژوهشی دختران نیز اول و در مسابقات ورزشی افتخارات خیلی خوبی داشتیم.
وی تصریح کرد: از مسئولان و رسانه ها خواهش می کنیم که از این موفقیت های فرهنگی حمایت کنند و ما قول می دهیم این موفقیت ها ادامه داشته باشد به شرطی که از حمایت اجتماعی و پشتوانه فرهنگی جامعه برخوردار شویم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آزمون استخدامی این نهاد در استان توضیح داد: آموزش و پرورش براساس قانون می تواند به چند صورت نیروی مورد نیاز خود را جذب کند که یکی از این روش ها برگزاری آزمون استخدامی و دانشگاه های تربیت معلم است.
رفیعی دهکردی خبر داد: امسال ۵ دانشگاه تربیت معلم با ۲ هزار دانشجو به جرگه تربیت و تعلیم می پیوندند، البته قرار بود دو هزار و ۴۰۰ نفر باشند اما به دلیل محدودیت های قانونی امکان فراهم نشد.
وی یادآور شد: یک هزار و ۱۹۸ نفر هم از طریق برگزاری آزمون استخدامی انتخاب می شوند که در شهریور ماه ثبت نام و در مهرماه برگزار می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: دارندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
رفیعی دهکردی گفت: بعد از آزمون دوره های علمی و معلمی را می گذرانند. تربیت و تعلیم یک موضوع تخصصی است و سرنوشت دانش آموز برای ما مهم است.
وی با اشاره به سرنوشت و تکلیف نیروهای حق التدریسی در آموزش و پرورش در خوزستان گفت: براساس قانون تا سال ۱۴۰۰ باید تکلیف نیروهای حق التدریسی مشخص شود، اما براساس تجاربی که خودم دارم این نیروها جذب خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 10 =


دسته‌بندی نشده