ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به کسب و کارهای نو/ نمایشگاه الکترونیکی توانمندی های تولیدی استان بر پا می شود

ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به کسب و کارهای نو/ نمایشگاه الکترونیکی توانمندی های تولیدی استان بر پا می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم؛ سید نوراله حسن زاده در نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور حمایت از کسب و کارهای نو و شرکت های دانش بنیان و فناور از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان و یک بانک عامل به

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم؛ سید نوراله حسن زاده در نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور حمایت از کسب و کارهای نو و شرکت های دانش بنیان و فناور از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان و یک بانک عامل به آن ها پرداخت می شود.  

حسن زاده افزود: کسب و کارهای جدید و استارتاپ ها یک شاخه از اقدامات فعال در کشور هستند که توجه کافی به این نوع کسب و کارها نشده است.

وی با بیان این که اقدامات خوبی در سطح کشور در این زمینه انجام شده، اضافه کرد: اما در خوزستان تا رسیدن به جایگاه اصلی این شاخه ی علم و فناوری، خیلی فاصله داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: سال های گذشته در حوزه تولید، ابتدا پرداخت هزینه محصول انجام میشد، سپس تقاضا و در نهایت ارز مورد نیاز به آن اختصاص داده میشد و واردات صورت می گرفت که متاسفانه با این روش کار، از یک فناوری صد ها نوع وارد کشور شد اما هیچ تغییر و تبدیلی در آن صورت  نمی گرفت، به عبارتی بومی سازی نمیشد تا واحد‌های صنعتی بتوانند دانش فنی آن را کسب کنند.

حسن زاده ادامه داد: کسی که دانش فنی و تکنولوژی را می خرید، نفر بعدی نیز همان دانش فنی و تکنولوژی را وارد می کرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: تبدیل ایده به عمل، یکی از راه های پایان دادن به این روش در کشور است؛ یعنی نوآوری و فناوری صورت بگیرد تا بتوانیم صاحب دانش و تکنولوژی شویم و جایگاهی را در این حوزه کسب کنیم البته در این زمینه هم اقداماتی صورت گرفته و به نتایج بسیار خوبی هم رسیده ایم.

حسن زاده ادامه داد: به دلیل ناشناخته بودن شرکت های فناور و کسب و کارهای نو «استارتاپ ها»، بانک ها حمایت مورد نیاز و کافی را از این حوزه ندارند.

وی با اشاره به روند سنتی ثبت شرکت های خصوصی و تهیه طرح های توجیهی فنی، یادآور شد: در گذشته طرحی از سوی یک شرکت، تعریف و در کمیته ای مصوب میشد و پس از واگذاری نوشتن توجیه فنی و اقتصادیِ طرح به یک شرکت، با تغییراتی در عدد و ارقام آن برای توجیه شدن، صدها هزار واحد بدون برنامه در کشور شکل گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: در حال حاضر، ایده ها در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری پرورش داده می شوند که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات بخش صنعت که از طریق کمک های فنی اعتباری در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شد، عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز شرکت های فناور در مقابل اعتبار تخصیصی صنعت، ناچیز است، به همین جهت خواستار این هستیم که از طریق کمک های فنی و اعتباری، بودجه ای برای این حوزه در نظر گرفته شود تا با این حمایت ها بتوان شرکت های فناور را رشد داد.

حسن زاده، مذاکره با بانک عامل را برای پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات از طریق کمک های فنی و اعتباری، به عنوان اولین اقدام مطرح کرد و با بیان این که شرکت های فناور آسیب پذیر هستند، گفت: به این شکل می توانیم امسال یا سال آینده، وام های ارزان قیمت را در اختیار شرکت های فناور و ایده پردازان قرار دهیم تا پیشرفت و موفقیتی حاصل شود، زیرا این شرکت ها برای ارائه محصول خود نیاز به بازاریابی دارند که متاسفانه در این بخش نمی توانند موفق عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این که مجموعه های فنی و تخصصی باید به این شرکت ها وصل شوند و یا منابع ارزان قیمت بانکی در اختیار آنها قرار داده شود، عنوان کرد: مجموعه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان آماده همکاری و حمایت از استارتاپ ها و شرکت های فناور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به موضوع پنجره واحد سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: این سامانه که کار صدور مجوز های سرمایه گذاری از دستگاه های اجرایی را انجام می دهد، از سال ۹۶ شروع شده و فاز اول (فیزیکی)  آن شامل احصا فرایند های سرمایه گذاری و تهیه کتاب راهنمای سرمایه گذاری در دو جلد است که با راه اندازی دفاتر واحد خدمات سرمایه گذاری در دستگاه های اجرای و ارزیابی آن ها به بهره برداری رسیده است. در ادامه هم فازدوم (مجازی) شامل بارگذاری اطلاعات صدور مجوز از دستگاه ها که شامل صدور مجوزهای سرمایه گذاری و پاسخ استعلام های مربوطه است را هم گذرانده و یک سامانه مجازی شکل گرفته است.

حسن زاده با بیان این که این سامانه آماده بهره برداری است، اظهار کرد: طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در سه سازمان دولتی صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی به صورت آزمایشی اجرا می شود، تا نقاط ضعف و قوت آن بررسی، و مشکلات و نقص های آن برطرف شود‌‌ و در نهایت در تمامی دستگاه های دولتی اجرایی می شود تا متقاضیان برای صدور مجوز به صورت حضوری به سازمان ها مراجعه نکنند بلکه از طریق همین سامانه می توانند مجوز خود را در مدت زمان کوتاهی دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به سامانه الکترونیکی توزیع کالای اساسی (ساتکا) که سامانه تنظیم بازار استان است، افزود: همچنین نمایشگاه مجازی (الکتررونیکی) توانمندی های تولیدات استان خوزستان ( KHZCO.IR) از دیگر اقدامات الکترونیکی است که قرار است علاوه بر تولیدات صنعتی، در آینده محصولات و تولیدات کشاورزی و صنایع دستی نیز به آن اضافه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =


دسته‌بندی نشده