کد خبر : 9822
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۳:۳۸

اخذ زمین معضل بزرگ صنعت اردبیل است/ بانک‌ها نباید نگران پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باشند

اخذ زمین معضل بزرگ صنعت اردبیل است/ بانک‌ها نباید نگران پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باشند
همایش روز صنعت و معدن با حضور مسئولان و مدیران صنایع و تولیدکنندگان استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم به نقل از تایماز نیوز، همایش روز صنعت و معدن با حضور مسئولان و مدیران صنایع و تولیدکنندگان استان برگزار شد.

در این مراسم رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تصمیم وزارت صمت از تغییر روز صنعت و معدن به دهه صنعت و معدن گفت: این روز و این ایام فرصت مناسبی برای تقدیر از تلاش های مسئولان و مدیران عرصه صنعت و تجارت است.
حسین پیرموذن ادامه داد: اردبیل یکی از استان های مهد صنعتی و نو‌پا است که گام های توسعه را در پیش گرفته و اتاق بازرگانی نیز با پیگیری ها در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و تحقق این هدف و توسعه استان تلاش می کند.
وی با اشاره به مصوبات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: تصویب تخصیص اعتبار برای خرید دستگاه ایکس ری برای گمرک بیله سوار یکی از دستاوردهای مهم در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی بود که تحقق آن در توسعه و پیشرفت این گمرک تاثیز بسزایی خواهد داشت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به گلایه تولیدکنندگان و صنعتگران در رابطه با دریافت عوارض گمرکی برای ماشین آلات خط تولید افزود: این مسئله که برای اولین بار در کشور مطرح شده یکی از دغدغه های اصلی تولیدگنندگان است و تقسیط عوارض گمرکی ماشین آلات تولیدی دردی از تولید کننده را درمان نمی‌کند و امیدواریم با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دولت راهکارهای اساسی برای این چالش اندیشیده شود.
وی با اعلام اینکه اخذ زمین و کارهای اداری گرداب تولید کننده و سرمایه گذار است تصریح کرد: برای تسهیل و شروع کار صنعتی در استان خوشبختانه مصوبه و تصمیمات خوبی اتخاذ شده، اما انتظار می رود این مصوبات عملیاتی شود.
وی گفت: اخذ مجوز تاسیس در فواصل زمانی ۵ یا ۶ ساعت انجام می گیرد اما محدودیت های امکانی و زیرساخت ها باعث توقف پروژه ها می شود و اخذ زمین در شهرک های صنعتی نیز به بزرگترین معضل صنعت تبدیل شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با اعلام رضایت از مصوبات اخیر دولت در خصوص بخشش جرائم ۱۰۰ درصدی و تقسیط ۶۰ ماهه مالیات گفت: این فرصت مناسبی برای بخش خصوصی و واحدهای صنعتی برای پرداخت بدهی مالیاتی است‌.
پیرموذن ادامه داد: برای اولین بارنیز هیات دولت بخشش جرائم تامین اجتماعی را مصوب کرده است که اگر این دو مورد در سطح استان پیگیری شود بسیاری از مشکلات مربوط به بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی مرتفع خواهد شد.
وی ادامه داد: فضای استان به فضایی صنعتی تبدیل شده است و جهش صنعتی در اردبیل محسوس است و نباید نگران پرداخت تسهیلات به تولید و صنایع بود زیرا صنعت در کشور توجیه اقتصادی دارد و فرهنگ تولید در کشور شکل گرفته است و تولید سود‌دهی دارد.
وی با درخواست از استاندار اردبیل مبنی بر برگزاری همایش ملی با محوریت سرمایه گذاری در استان اردبیل افزود: برگذاری این همایش نیازمند مشوق های سرمایه گذاری و تعیین اهداف قرار دادن آمایش صنعتی و کشاورزی استان روی میز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =


دسته‌بندی نشده