کد خبر : 8633
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

آمادگی برای اجرای طرح توسعه فولاد اکسین خوزستان

آمادگی برای اجرای طرح توسعه فولاد اکسین خوزستان

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، امین آسیابان امروز( ۲۳ دی‌ماه) در نشستی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس صندوق بازنشستگی کشور و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در شرکت فولاد اکسین برگزار شد، اظهار کرد: کارخانه نورد فولاد اکسین در ایران و خاورمیانه منحصر بفرد و تنها تولید کننده ورق‌های عریض

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، امین آسیابان امروز( ۲۳ دی‌ماه) در نشستی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس صندوق بازنشستگی کشور و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در شرکت فولاد اکسین برگزار شد، اظهار کرد: کارخانه نورد فولاد اکسین در ایران و خاورمیانه منحصر بفرد و تنها تولید کننده ورق‌های عریض فولاد در این منطقه بوده و جزو ۱۰ کشور برتر تولید کننده ورق‌های عریض در دنیا است.

وی افزود: محصولاتی که این کارخانه تولید می کند شامل ورق‌های مورد استفاده در کشتی‌سازی، سوله سازی، خطوط انتقال نفت و گاز و پتروشیمی‌ها و نظایر آن بوده و تنوع تولیدی بسیار بالایی را دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به موارد مصرف محصولات تولیدی این شرکت، گفت: ۵۳ درصد محصولات تولیدی این شرکت در خطوط انتقال نفت و گاز، بیش از ۳۰ درصد مربوط به شرکت‌های تولیدی محفظه سازی مخازن تحت فشار نفت و گاز و حدود ۱۰ درصد در حوزه مصالح ساختمانی استفاده می شود.

آسیابان با بیان اینکه ۷۰ درصد از کارکنان بین ۳۱ تا ۴۰ سال سن دارند، عنوان کرد: فولاد اکسین در حال حاضر برای حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده که یک هزار نفر از این تعداد به صورت قرارداد مستقیم با شرکت و حدود ۴۰۰ نفر آن‌ها با پیمانکاران مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت کارکنان خا ایثارگر بیان کرد: برای افزایش میزان رضایتمندی و تعهد کاری کارکنان طرح طبقه بندی مشاغل انجام و تبدیل وضعیت کارکنان خانواده شهدا و ایثارگران، اجرا و صندوق رفاه نیز در شرکت ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به میزان تولید این شرکت گفت: از سال ۸۸ تا ۱۴۰۰ میزان تولید سالانه شرکت حدود ۷۰۰ هزار تُن بوده و ظرفیت اسمی آن یک میلیون و ۵۰ هزار تن است.

آسیابان با درخواست از کمیسیون اجتماعی مجلس و سهامداران برای موافقت با اجرای طرح توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد این شرکت اظهار کرد: این طرح برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و برای ۲۳ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از زیرساخت این طرح انجام شده و در صورت رضایت سهامداران این آمادگی را داریم تا شروع این طرح را آغاز کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 17 =


دسته‌بندی نشده