کد خبر : 2128
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

آماده سازی بیش از ۱ هزار کلاس درس جدید در خوزستان تا قبل از مهر۹۸/ اختصاص ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به نوسازی مدارس استان/تحقق ۷۰۰ میلیارد اعتبار خیرین مدرسه ساز به نوسازی مدارس استان

آماده سازی بیش از ۱ هزار کلاس درس جدید در خوزستان تا قبل از مهر۹۸/ اختصاص ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به نوسازی مدارس استان/تحقق ۷۰۰ میلیارد اعتبار خیرین مدرسه ساز به نوسازی مدارس استان

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، علی قربانی پیش از ظهر امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸ در آیین کلنگ زنی مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه دخترانه اهواز اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس  خوزستان با اختصاص ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، علی قربانی پیش از ظهر امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸ در آیین کلنگ زنی مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه دخترانه اهواز اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس  خوزستان با اختصاص ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار رتبه اول کشور را در شاخص اعتبارات استانی نوسازی مدارس به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته خیرین مدرسه ساز کشور ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به نوسازی خوزستان کمک کردند؛ خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار جهت نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس استان به طور کامل محقق شده است. بی شک کمک های خیرین مدرسه ساز راهگشای بسیاری از مشکلات مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه فضاهای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در عین حال با اشاره به پروژه های در دست اقدام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، توضیح داد: ۲۲۰ پروژه آموزشی در قالب ۱ هزار و ۲۰۰ کلاس درس تا قبل از مهرماه ۹۸ آماده بهره برداری خواهند شد و با هم افزایی های صورت گرفته به کاروان  تعلیم و تربیت اضافه خواهند شد.

قربانی در ادامه گفت: در جریان سیلاب خوزستان که ۱۰ شهرستان از این استان را درگیر کرد بالغ بر ۱۱۳ مدرسه روستایی دچار آبگرفتگی شدند همچنین ۳۵ مدرسه به طور کامل تخریب شدند و ۷۸ مدرسه نیز نیاز به تعمیر پیدا کردند. با اعتبارات اختصاص یافته به اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ۹۰ درصد از این مدارس تا قبل از مهرماه ۹۸ پذیرای دانش آموزان مناطق سیل زده خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت بالای خیرین مدرسه ساز کشور در حوزه نوسازی مدارس سیل زده، توضیح داد: خیرین مدرسه ساز علاوه بر کمک به نوسازی و بازسازی مدارس سیل زده تعهد کردند تا ۳۸ مدرسه در قالب ۱۹۳ کلاس درس در کنار سایر مدارس مناطق سیل زده بسازند. علاوه بر کمک بالای خیرین در این بخش، اداره کل نوسازی مدارس استان نیر بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال را برای نوسازی مدارس سیل زده اختصاص داده است.

قربانی افزود: شرکت نفت نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد اعتبار به نوسازی استان جهت تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل زده استان اختصاص داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در ادامه با اشاره به کلنگ زنی پروژه ۲۴ کلاسه دخترانه در اهواز؛ اظهار کرد: این پروژه آموزشی با اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار و در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۸۵۰ مترمربع در اهواز ساخته خواهد شد. ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبار ساخت این مجتمع توسط هلدینگ اقتصادی عظام و همچنین ۱۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار نیز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مجتمع آموزشی پس از ساخت دارای سالن آمفی تئاتر، سالن های ورزشی، مجتمع اداری و ۲۴ کلاس درس خواهد بود. این مجتمع برای اولین بار بر اساس اصول محیط زیستی ساخته خواهد شد.

قربانی در پایان یادآور شد: رفع چالش های مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه فضاهای آموزشی بدون مشارکت فعال خیرین مدرسه ساز محقق نمی شود. استان خوزستان دارای رتبه دوم کشوری در شاخص جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 17 =


دسته‌بندی نشده