وی با بیان اینکه ۹ تقاطع در راستای کاهش ترافیک برنامه ریزی شده است، افزود: با احداث این پروژه ها مشکل یک رینگ ترافیکی شهر اهواز مرتفع خواهد شد.

وی به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ۱۸متری کیان آباد- مهرشهر اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت زیر گذر به طول ۳۹۰ و عرض ۱۷ متر با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال اجرا می شود که احداث آن منجر به کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیکی منطقه کیان آباد و پل صیاد شیرازی خواهد بود و موجب رونق در این بخش نیز می شود.

شهردار اهواز عنوان کرد: مدت اجرای این پروژ ۱۸ماه است اما بنا شده در سه شیف کار شود و زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

وی از آغاز دو ابر پروژه دیگر در هفته های آینده خبر داد و تصریح کرد: این دو ابر پروژه شامل دو تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه و میدان جمهوری می شود که جمعا بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط مجموعه خاتم الانبیاء خواهیم داشت.

شاعری بیان کرد: مجموعه این پروژه ها می تواند موجب تحول چشمگیری در رونق و توسعه حوزه عمرانی شهر اهواز داشته باشد.

وی در خصوص قطار شهری اهواز گفت: امیدواریم با کمک مسئولان استانی وشهرستانی بتوانیم گره کور پروژه قطار شهری اهواز را مرتفع کنیم و در همین دوره شورا شاهد افتتاح فاز نخست آن باشیم.

شهردار اهواز از موافقت‌نامه اجرایی چندین پروژه شهری اهواز با استانداری خوزستان اشاره کرد و افزود: در راستای این توافق نامه ۲۸۰ میلیارد تومان پروژه است که نیمی از این مبلغ از سوی استانداری تامین خواهد شد.