کد خبر : 3459
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در خوزستان قرار می گیرند

۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در خوزستان قرار می گیرند

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، علی خسروی با حضور در غرفه کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: بیمه سلامت استان خوزستان دو میلیون و ۴۰۰ هزار بیمه شده دارد که از این میان بیشترین بیمه شده با تعداد ۳۳۷ هزار نفر در شهرستان اهواز و در دزفول با ۲۵۰ هزار نفر هستند. وی درباره

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، علی خسروی با حضور در غرفه کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: بیمه سلامت استان خوزستان دو میلیون و ۴۰۰ هزار بیمه شده دارد که از این میان بیشترین بیمه شده با تعداد ۳۳۷ هزار نفر در شهرستان اهواز و در دزفول با ۲۵۰ هزار نفر هستند.
وی درباره سایر خدمات بیمه سلامت افزود: بیمه سلامت از صندوق‌های مختلفی تشکیل شده که صندوق کارکنان دولت، بیمه ایرانیان، بیمه رایگان همگانی، صندوق روستایی و سایر اقشار از جمله آن هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان عنوان کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه سلامت استان داریم که خدمات سطح یک بهداشتی و درمانی را با همکاری شبکه های بهداشت و درمان دریافت می کنند.
وی ادامه داد: تعداد مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در خوزستان یک هزار و ۸۰۰ واحد در ۵۳ بیمارستان هستند.
خسروی گفت: از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده دفترچه بیمه سلامت برای بیمه روستایی ۵ درصد ارجاع فرانشیز دارند و اگر غیر از آن باشد ۱۰ درصد است.
وی تصریح کرد: رویکرد بیمه سلامت حرکت به سمت پروژه‌های الکترونیک است که در دو سال اخیر نیز ۴ پروژه مهم الکترونیک را شروع کردیم. اولین پروژه تحت عنوان استحقاق سنجی در بیمارستان های دولتی است و هدف آن رفع هم پوشانی و حذف دفترچه است.
مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان اذعان داشت: سالانه ۲۲ میلیون دفترچه در بیمه سلامت صادر می شود. همچنین با همکاری دانشگاه جندی شاپور دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی دانشگاهی حذف شده و با ارائه کدملی بیماران خدمات بستری را دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه در استحقاق سنجی رفع همپوشانی صورت می‌گیرد ادامه داد: در استان خوزستان که جمعیتی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دارد چهار میلیون و ۸۵۰ هزار بیمه شده داشتیم که با این طرح استحقاق سنجی تقریبا ۳۰۰ هزار نفر در سطح یک رفع هم پوشانی شدند.
خسروی تصریح کرد: دومین پروژه نیز نسخه نویسی الکترونیکی و حذف نسخ کاغذی بود. این امر در راستای حذف دفترچه در مراجعات سرپایی به مطب ها و داروخانه ها است که با ارائه کدملی خدمات لازم ارائه می‌شد. در راستای اجرای این طرح شهرستان‌های حمیدیه، ایذه، شوش، اندیمشک، ماهشهر، شادگان، آبادان و شوشتر را در بخش سرپایی تحت پایلوت قرار دادیم.
وی درباره طرح حذف دفترچه‌ها توضیح داد: در این طرح با ارائه کدملی به منشی پزشک؛ نسخه الکترونیک نوشته و با مراجعه به داروخانه ها دارو یا خدمات آزمایشگاهی لازم را دریافت می کنند. همچنین در اهواز نیز بعد از رفع تمامی نقاط ضعف احتمالی نسبت به اجرای طرح اقدام می کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت عنوان کرد: برای اجرای طرح حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در خوزستان برخلاف استان های دیگر که مقاومت بسیار بود اما بسیار خوب انجام و با استقبال گسترده ای طرح به خوبی اجرا شد.
وی افزود: سومین پروژه الکترونیک نیز حذف پرونده‌های بستری به صورت کاغذی بود این پرونده ها به صورت دستی در اختیار بیمار قرار می‌گرفت و برای دریافت هزینه بیمه به دفاتر بیمه مراجعه می کردند.
خسروی اظهار کرد: در کل کشور ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده پزشکی کاغذی تولید می شد که معادل ۱۲۰ میلیون برگه است ولی با حذف پرونده های کاغذی می توان به همین میزانی که کاغذ مصرف می‌شود صرفه جویی داشت.
وی ادامه داد: با همکاری دانشکده ها و دانشگاه های مرتبط با بیمارستان‌ها دولتی طرح حذف پرونده های بیماران بیمارستانی از شهریور ماه استارت زده شد و اکنون نیز در تمام بیمارستان ها اجرا می شود همچنین از مهر ماه نیز دیگر پرونده کاغذی از بیمارستان ها دریافت نمی کنیم این کار باعث شفافیت نیز در همین عرصه می‌شود.
وی درباره دیگر اقدامات تازه بیمه سلامت توضیح داد: آخرین پروژه نیز پوشش بیمه اجباری مبتنی بر ارزیابی وسع است؛ در استان خوزستان ۲۵۰ هزار نفر فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند و بسیاری از آنها نیز به بیمه مراجعه می کنند و خود را بدون تمکن مالی برای بیمه شدن می‌دانند.
خسروی تصریح کرد: با اجرای این طرح ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند. این طرح به این صورت است که افراد مراجعه کننده فاقد پوشش بیمه ای به دفاتر مراجعه و با استعلام از وزارت رفاه تنها ظرف یک ماه کارهای لازم برای آن‌ها توسط بیمه سلامت انجام می‌شود.
وی درباره پرداخت‌های این افراد پس از دریافت خدمات پزشکی به بیمه گفت: در دهک اول تا سوم خدمات کاملا رایگان است اما دهک چهارم باید ۵۰ درصد حق بیمه ای خود را پرداخت کنند. همچنین دهک پنجم به بالا نیز باید ۱۰۰ درصد حق بیمه ای را پرداخت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به انجام اقدامات لازم برای کاهش استفاده افراد متمکن از خدمات رایگان بیمه سلامت افزود: کار کردن در حوزه سلامت نیازمند زیرساخت های لازم و امکانات برای رفع مشکلات است.
وی تصریح کرد: باید برای اجرای موفق طرح های بهداشتی و درمانی فرهنگ سازی‌های لازم در حوزه بیمه سلامت انجام شود که این امر نیز از سوی خود بیمه سلامت به تنهایی انجام پذیر نیست. دانشگاه ها، بیمه های پایه و تکمیلی در کنار رسانه ها باید به این امر کمک لازم را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + سه =


دسته‌بندی نشده