کد خبر : 9311
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۲۲

کلاهبردار تورهای مسافرتی دستگیر شد

کلاهبردار تورهای مسافرتی دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار تورهای مسافرتی خبر داد و در این خصوص به هموطنان هشدار داد.

به گزادش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر ‏بیان ‏کرد‎:‎‏ شخصی به هویت معلوم با در داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی با راه اندازی یک صفحه اینستاگرام و انتشار تصاویر مختلف از برگزاری تور های دسته جمعی و شاد اقدام به جذب مشتری بمنظور برگزاری تور کیش می نماید . لذا مراتب نیز در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. ‏

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه که فرد قربانی بهمراه ۴ نفر دیگر مبالغی را به حساب فرد کلاهبردار واریز و اقدام به ثبت نام کرده‌ بودند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و اقدامات تخصصی انجام شده مشخص شد متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضایی، طی عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس ‏فتا انتقال داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و در تشریح شگرد ‏مجرمانه خود گفت: با ساخت و راه اندازی صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تبلیغات گسترده از طریق انتشار تصاویر و کلیپ‌های شاد و مفرح از برگزاری تور در نقاط مختلف کشور اقدام به جلب اعتماد قربانیان نموده که پس از واریز وجه با بهانه‌هایی از قبیل کنسلی از طرف هتل مقصد مبالغ دریافتی را به‌حساب مسافرین واریز نکرده و از آن ها کلاهبرداری می‌کرده است.

 

سرهنگ حسینی ضمن اشاره به برگرداندن مبالغ برداشت شده به حساب شاکی، گفت: با توجه به اقرار صریح متهم ‏به اتهام وارده ؛ پرونده به دادسرا ارسال شد و متهم ضمن قرار مناسب صادره ؛ روانه زندان گردید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین روش‌های مجرمین سایبری در موضوعات کلاهبرداری، جلب اعتماد قربانیان و دریافت مبالغی به‌عنوان ودیعه است؛ لذا درخصوص برگزاری تورهای گردشگری کاربران نباید به هر موسسه یا فردی اعتماد کنند و به منظور جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست تمامی تورها با مجوز میراث فرهنگی و زیر نظر آژانس‌های مسافرتی با مدیریت لیدر‌هایی که دارای مجوز هستند برگزار گردد.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: این پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.‏

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =


دسته‌بندی نشده