کد خبر : 8296
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳

یادداشت؛ متین ابراهیمی

چند نکته درباره سفر رئیس دستگاه قضا به خوزستان

چند نکته درباره سفر رئیس دستگاه قضا به خوزستان
با توجه به سفر رییس قوه قضاییه به خوزستان، بخشی از مطالبات مردم استان که نگاه ویژه دستگاه قضایی را می‌طلبد، اشاره می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از آخرین خبر، مدتی است که مسئله میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و تأخیر در اجرای احکام متخلفان فعال در این میدان، متخلفان را جری‌تر از گذشته کرده است.

 

یکم: ورود مستقیم استانداری و دادگستری خوزستان برای پایان دادن به مشکلات موجود در الغدیر تاکنون مثمر ثمر نبوده چرا که متخلفان از عدم اجرای احکام آسوده‌اند و به وسیله افراد مختلف سعی بر لاپوشانی تخلفات و اجرا نشدن قوانین دارند.

 

دوم: فعالیت غیرمجاز دلالان بارها به اثبات رسیده و عده‌ای از آنها نیز در نامه‌هایی مختلف به این مسئله اذعان کرده‌اند اما با وجود مصوبات و صدور احکام مختلف تاکنون با متخلفان برخورد نشده است.

 

سوم: عدول از مفاد قرارداد منعقد شده بین شهرداری و برخی از غرفه داران مسجل شده ولی با توجه به تغییرات مکرر در شهرداری اهواز تاکنون شهرداری اقدام موثری برای تخلیه غرفه‌ها انجام نداده است.

 

چهارم: علی‌رغم ورود استانداری خوزستان در دوره گذشته برای پایان دادن به اختلافات و گذراندن مصوباتی در جهت احقاق حقوق عامه، غرفه داران از عقد قرارداد جدید با شهرداری خودداری کرده‌اند و امتناع آنها نشان می‌دهد که از سوی غرفه داران عزمب برای پایان دادن به اختلافات وجود ندارد.

 

پنجم: بازدیدی از وضعیت میدان الغدیر نشان می‌دهد که میوه و تره بار موجود در آن از کیفیت لازم برخوردار نیست و با وجود کیفیت پایین میوه و تره‌بار در میدان الغدیر، قیمت‌ها از سایر میادین گران‌تر است.

 

ششم: غبارآلود بودن فضا، نا به سامانی قراردادها، عدم برخورد با متخلفان و اجرا نشدن احکام قطعی دادگاه سبب تضعیف عدلیه و قوت گرفتن متخلفان خواهد شد که به وضعیت فعلی میدان دامن می‌زند.

 

حضور حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در خوزستان فرصت مناسبی برای اجرای احکام دستگاه قضا و برخورد با متخلفان است تا دست مفسدان پس از سال‌ها دست درازی به جیب مردم کوتاه شود و سرانجام پس از سال‌ها بی‌عدالتی، با سامان بخشیدن به بازار میوه و تره بار در خوزستان مردم این استان نیز بتوانند طعم شیرین عدالت را بچشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − ده =


دسته‌بندی نشده