کد خبر : 5270
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

پیگیری مشکلات تجارت خارجی خوزستان با عراق از طریق وزارت کشور

پیگیری مشکلات تجارت خارجی خوزستان با عراق از طریق وزارت کشور

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه مدیریت اقتصادی استان بر این است تا پیش از پایان دولت دوازدهم روند فعالیت تجارت خارجی در استان خوزستان از ساماندهی مشخصی برخوردار گردد، گفت: در این رابطه با همکاری پارلمان بخش خصوصی، آسیب‌شناسی دقیق و بررسی‌های کارشناسی لازم در دستور کار قرار

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه مدیریت اقتصادی استان بر این است تا پیش از پایان دولت دوازدهم روند فعالیت تجارت خارجی در استان خوزستان از ساماندهی مشخصی برخوردار گردد، گفت: در این رابطه با همکاری پارلمان بخش خصوصی، آسیب‌شناسی دقیق و بررسی‌های کارشناسی لازم در دستور کار قرار گرفته است.

ارسلان شهنی، پیگیری بخشی از مشکلات موجود در مرزهای استان بخصوص مرز چذابه را از طریق معاونت اقتصادی وزارت کشور میسر دانست و ادامه داد: آن بخش از مشکلاتی که در استان قابل حل نیستند طی گزارشی به وزارت کشور اعلام می‌شود تا اقدامات لازم جهت هماهنگی‌های بین بخشی دستگاه‌های مستقر در مرز صورت بگیرد.

وی تصریح‌کرد: لزوم ایجاد مدیریت واحد و سازماندهی شده جهت جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای مراکز اقتصادی و وجود مراجع تصمیم‌گیرنده متعدد در مرز باید با جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه متولی تعیین صادراتی بودن کالاها بر عهده گمرک است، گفت: در این رابطه طی مکاتبه‌ای با استاندار خوزستان خواسته خواهد شد تا تذکرات و تصمیم‌گیری‌های لازم در جهت جلوگیری از دخالت دیگر نهادهای غیرمرتبط در امر تجارت ابلاغ شود.

شهنی یادآورشد: در این بین نیز نقش کارگروه توسعه صادرات بسیار با اهمیت است و به همین دلیل باید اجرایی شدن مصوبات این کارگروه مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی بر تشکیل مستمر نشست‌های این کارگروه به منظور رسیدگی به مشکلات توسعه صادرات تاکیدکرد و گفت: ظرفیت‌های استان خوزستان باید در این راستا بکارگیری شود و روند صادرات محصولات ایرانی به کشور عراق تسهیل گردد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین انجام نشست‌های مشترک با مقامات عراقی در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری ۲ طرف را با اهمیت خواند و گفت: به زودی استاندار خوزستان با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد و به بیان موانع پیش‌روی فعالیت تجار ایرانی که به واسطه سیاستگذاری‌های دولت عراق در مرزهای مشترک به وجود آمده؛ خواهند پرداخت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =


دسته‌بندی نشده