کد خبر : 1495
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲:۳۴

پرداخت حقوق معوقه پرسنل شهرداری منطقه یک اهواز

پرداخت حقوق معوقه پرسنل شهرداری منطقه یک اهواز

پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان_حدیث کریمی، ۲۱دی ماه سال گذشته بود که رانندگان استیجاری و کارگران فضای سبز شهرداری منطقه یک اهواز به خاطر عدم پرداخت حقوق خود اعتراض داشتند و از رسانه ها خواستند تا گره از کار آن ها بگشایند؛ بعد از پیگیری های «حدیث کریمی خبرنگار قدس آنلاین» که اکنون «مدیریت

پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان_حدیث کریمی، ۲۱دی ماه سال گذشته بود که رانندگان استیجاری و کارگران فضای سبز شهرداری منطقه یک اهواز به خاطر عدم پرداخت حقوق خود اعتراض داشتند و از رسانه ها خواستند تا گره از کار آن ها بگشایند؛ بعد از پیگیری های «حدیث کریمی خبرنگار قدس آنلاین» که اکنون «مدیریت پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان» را برعهده دارد؛ به سراغ محمد جعفر فلسفی رئیس سابق شورای پنجم شهر اهواز رفته و  فلسفی پس از شنیدن این موضوع به صورت سر زده به این شهرداری رفت و مسئله را مورد بررسی قرار داد؛ نتیجه به پرداخت حقوق معوقه آبان و آذرماه پارسال در تاریخ ۹بهمن ماه ۹۶ ختم و همین موضوع باعث خوشحالی رانندگان و خانواده های آن ها شد.

 

داستان های تکراری عدم پرداخت حقوق

 

باز هم امسال نیز رانندگان و کارگران فضای سبز شهرداری منطقه یک اهواز به دلیل عدم پرداخت حقوق خود از این وضعیت گله مند بوده اند. که از رسانه ها در خواست پیگیری مشکل خود را کردند که شما خوانندگان را به خواندن این گزارش دعوت می کنیم.

 

آخرین پرداختی شهریور ماه بود

 

یکی از این رانندگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان اظهار کرد: آخرین حقوقی که از شهرداری منطقه یک اهواز دریافت کرده ایم مربوط به شهریورماه بوده که در ماه گذشته پرداخت شد.

او می گوید: به نظر شما ما که از صبح تا بعداز ظهر برای کار به شهرداری منطقه می آییم؛ آیا توان این را دیگر داریم که بعدازظهر به سراغ کاری دیگر بریم؟

این راننده گله مند ادامه می دهد: هزینه اجاره منزل، پوشک و شیرخشک بچه ام را هر بار از یک جا قرض می کنم تا ببینم چه زمانی شهرداری حقوق می دهد که بتوانم قرض های انباشته شده ۳ماه بدون حقوق را پرداخت کنم.

 

کم توقعی در این روزگار برای فرزندان ما معنا ندارد

 

کارگر فضای سبز شهرداری منطقه یک اهواز در ادامه در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان از عدم پرداخت ۳ماه حقوق خود می گوید و ادامه می دهد: در این وضعیت اقتصادی که اگر در ماه ۴میلیون هم حقوق بگیری باز هم هشتت گرو نهت هست بعد شهرداری منطقه ۳ماهی یک بار حقوق پرداخت می کند که ما با چه رویی هر روز به منزل خود برگردیم.

او تصریح می کند: سختی روزگار به گونه ای هست که هرچقدر هم که برای کودکان خود توضیح دهیم آن ها سخت این موضوع را درک می کند که کم بخورند، کم بپوشند و در نهایت کم توقع باشند تا حقوق پدر را  هر چندماه یک بار به چشم ببینند و در عین حال به جهت پرداخت قرض ها به صفر برسد.

 

پیگیری رسانه ها و رئیس شورای پنجم شهر اهواز

 

در همین راستا نیز به همت پایگاه های خبری انعکاس خوزستان، رهرونیوز و هنر قلم استان خوزستان این موضوع روز سه شنبه ۱۱ دی ماه در محل دفتر این پایگاه های خبری با عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای پنجم شهر اهواز مطرح و در همان زمان با مدیر شهرداری منطقه یک اهواز به صورت تلفنی این موضوع را بیان کرد و نتیجه این شد که روز شنبه ۱۵دی ماه با حضور مدیران پایگاه خبری مذکور و رئیس شورا جلسه ای در این باره در محل این شهرداری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان، ظهر امروز شنبه ۱۵ دی ماه طبق قراری که رئیس شورای پنجم کلانشهر اهواز با شهردار منطقه یک این شهر گذشته بود در محل حاضر شده ایم و جلسه ای تحت عنوان بررسی مطالبات معوقه کارکنان با حضور عبدالزهرا سنواتی ریاست شورای اسلامی شهر، اسکندر لطفعلی زاده عضو شورای اسلامی شهر اهواز، شهردار منطقه یک اهواز، روابط عمومی شهرداری و رسانه های انعکاس خوزستان، رهرو نیوز و هنر قلم خوزستان در محل دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

شهردار منطقه یک اهواز در ابتدای جلسه با ارائه گزارش از وضعیت درآمد و مخارج منطقه اظهار می کند: اولویت اول شهرداری پرداخت حقوق کارگران و پرسنل است اما با توجه به کاهش میزان درآمد منطقه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و بدهی های معوقه در دوره های قبلی این امر منجر به تعویق در پرداخت ها شده است.

 

مهراب فلسفی زاده تصریح می کند: با گذشت ۱۱ ماه از زمان تصدی خود به عنوان مدیر شهرداری منطقه یک تا کنون ۱۲ ماه پرداخت حقوق به کارکنان داشته ایم.

پرداخت حقوق کارگران فضای سبز و رانندگان استیجاری امروز ۱۵دی ماه/۱۰ روز دیگر حقوق مهرماه اجرائیات پرداخت می شود

 

در ادامه جلسه با پیگیری رسانه های مذکور و همت رئیس شورای پنجم شهر اهواز عبدالزهرا سنواتی و لطفعلی زاده عضوشورای پنجم شهر اهواز، شهردار منطقه یک دستور پرداخت حقوق مهرماه کارگران فضای سبز و رانندگان استیجاری را صادر کرد و همچنین مقرر شد تا ۱۰ روز آینده یک حقوق عقب افتاده مربوط به پرسنل اجرائیات پرداخت شود.

او همچنین در پایان خاطرنشان می کند: در تلاش هستیم که تا پایان سال تمامی حقوق معوقه کارگران این منطقه را پرداخت کنیم.

 

 

عکاس: فاطمه کریمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − شش =


دسته‌بندی نشده