کد خبر : 8523
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان:

هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام‌ها موثر در کنترل و جلوگیری از قاچاق است

هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام‌ها موثر در کنترل و جلوگیری از قاچاق است
هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام‌ها و ثبت اطلاعات در سامانه راهی برای کنترل خروج غیرقانونی دام از کشور است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان، این سخن را رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در جلسه “آخرین قیمت‌‌های هویت‌گذاری دام‌ها” گفت و تاکید کرد که هویت‌گذاری دام‌ها مبنای توسعه صنعت دامپروری و برنامه ریزی علمی در این صنعت است.

آرش آقاپور با بیان اینکه پلاک‌کوبی دام یکی از پروژه‌های اساسی کشور در صنعت دامپروری است، افزود: اجرای دقیق این طرح علاوه بر اینکه سبب جلوگیری از قاچاق دام می شود، حفظ ذخایر ژنتیکی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اهمیت هویت‌گذاری دام در بهداشت و رهگیری دام های آلوده گفت: این مسئله در دنیا به عنوان اصل مهم در تولید محصولات دامی و نظارت بر بهداشت تغذیه مردم کشورها در نظر گرفته می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان همچنین اذعان داشت که این طرح با ایجاد بانک اطلاعاتی از دام‌های زنده در کشور باعث کنترل خرید و فروش دام و در نتیجه جلوگیری از قاچاق و همچنین کنترل قیمت دام و محصولات دامی می شود.

آقاپور در ادامه با بیان اینکه طرح هویت‌گذاری دام نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: توزیع نهاده‌های دامی با نرخ دولتی، خدمات دامپزشکی و جلوگیری از سرقت دام از محاسن پلاک گذاری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون و چهارصد هزار راس دام به ارزش تقریبی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد، اظهار داشت: دامپروری یکی از مهمترین سرمایه ها در استان است و عدم نظارت بر این سرمایه راه را برای سودجویان و دلالان هموار می کند.

وی در پایان عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در کنار سایر سازمان های متولی همچون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی، وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه دامداران و … به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد زیرا اعتقاد داریم اجرای این پروژه به رونق و تثبیت صنعت دامپروری خوزستان کمک می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =


دسته‌بندی نشده