کد خبر : 3756
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵

هموار شدن مسیر رقابت با قانون حمایت از توان تولیدی کشور

هموار شدن مسیر رقابت با قانون حمایت از توان تولیدی کشور

پایگاه خبری هنرقلم_حدیث کریمی؛ در شرایط کنونی که تحریم های ظالمانه علیه ایران هر روز بیشتر می شود، قطعا حمایت از تولید داخل، کشور را از واردات بی نیاز خواهد کرد. در همین شرایط صنعتگران و متخصصان و سازندگان ایرانی تلاش می کنند تا با تکیه بر دانش روز خود، دست به تولید بزنند و

پایگاه خبری هنرقلم_حدیث کریمی؛ در شرایط کنونی که تحریم های ظالمانه علیه ایران هر روز بیشتر می شود، قطعا حمایت از تولید داخل، کشور را از واردات بی نیاز خواهد کرد. در همین شرایط صنعتگران و متخصصان و سازندگان ایرانی تلاش می کنند تا با تکیه بر دانش روز خود، دست به تولید بزنند و نیاز کشور را در زمینه های مختلف تامین کنند. امروز متخصصان و سازندگان ما در تولید بسیاری از محصولات به خودکفایی رسیده اند و نتیجه ی تلاش خود را در نمایشگاه های مختلف به منصه ظهور می گذارند.
این روزها که هوای خوزستان بارانی و بسیار دلچسب است و انگار چهارفصل سال را یکجا تجربه می کنیم، شاهد افزایش سفرهای تفریحی و تجاری هستیم؛ همزمان با این هوای دل انگیز، تولیدکنندگان و صنعت گران عرصه نفت و ملی حفاری از سراسر کشور گرد هم آمدند تا یازدهمین نمایشگاه نفت خوزستان را به گونه ای رقم بزنند که مفهوم اقتصاد مقامتی و خود کفایی در تولید داخل را به بهترین شکل در این صنایع به نمایش بگذراند.

یازدهمین نمایشگاه نفت خوزستان در حالی در اهواز برگزار شده که همه مدیران صنعتی در این نمایشگاه حاضر شدند تا تولیدات به نمایش گذاشته شده ی شرکت های حوزه نفت و حفاری را ارزیابی کنند و تولید داخل را مورد حمایت قرار دهند.

 

*دستیابی به این عدد از جایگاه برتر بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند تولید در زمان حال حکایت دارد*

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب در این نمایشگاه در خصوص بومی سازی قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ می گوید: این شرکت تاکنون حدود ۱۲هزار قلم کالای مورد نیاز در بخش‌های حفاری، ماشین‌آلات دوار و تجهیزات فرآیندی، مواد شیمیایی و قطعات کلیدی پرکاربرد را بومی‌سازی کرده است که بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ قلم معادل ۶۳درصد از این تعداد، در شش سال اخیر با تسهیم دانش فنی و ایجاد اعتماد و تعامل تنگاتنگ با بخش خصوصی به انجام رسیده است.

احمد محمدی می افزاید: دستیابی به این عدد از جایگاه برتر بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند تولید در زمان حال حکایت دارد؛ در چشم انداز آینده نیز مبنای حرکت شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، حداکثر اعتماد به توان شرکت‌ها و سازندگان ایرانی، تداوم برون‌سپاری امور غیرحاکمیتی و فراهم نمودن امکانات و تمهیدات تکمیل زنجیره کامل ساخت کالا در داخل است.

*ظرفیت نفت و گاز کشور برای دیپلماسی سیاسی، اقتصادی استفاده شود*

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز به کالای نفت و مشکلات آن و همچنین نقش خوزستان در توسعه نفت می پردازد و با بیان این که مبنای بسیاری از مشکلات و جنگ‌های خاورمیانه موضوع نفت است؛ عنوان می کند: اکنون نیز هدف جریانی در دنیا، خارج کردن ایران از بازار نفت و اقتصاد جهان است تا آینده این انرژی بزرگ به دست آمریکا و عربستان بیفتد.

همایون یوسفی، توسعه صنعت نفت را، راه برون‌رفت آینده کشور از وضع کنونی می داند و تاکید می کند: این مهم به شرط اتخاذ و اجرای تدابیر مناسب محقق خواهد شد تا بتوانیم از ظرفیت نفت و گاز کشور برای دیپلماسی سیاسی – اقتصادی استفاده کنیم.

او با اشاره به نقش حائز اهمیت استان خوزستان در توسعه صنعت نفت، ادامه می دهد: اگر بخواهیم آینده بهتر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای کشور تصور کنیم باید به خوزستان توجه ویژه داشته باشیم.

*توجه به دانش جوانان تحریم ها را به حداقل می رساند*

استاندار خوزستان هم به تحریم ها و دانش جوانان این مرز و بوم اشاره می کند و عنوان می کند: نمی گوییم تحریم ها اثر ندارد اما ما را به بیشتر فکر کردن به درون و کار کردن برای حل مشکلات در این حوزه سوق می دهد؛ با دانش جوانان و با اقدامات موثر این مسیر به خوبی طی می شود تا اثرات تحریم ها به حداقل برسد.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه رویکرد امسال نمایشگاه صنعت نفت خوزستان، توجه بیشتر به شرکت های کوچک استارت آپی و دانش بنیان است که حرکت خوبی صورت گرفته، تاکید می کند: باید تلاش کنیم صنعت نفت و حفاری خوزستان را به قطب دانشی و عملیاتی تبدیل کنیم.

او با اشاره به اینکه نفت با خوزستان عجین است، می افزاید: انتظار می رود در ادامه مسیر بیش از پیش برخی از کارهایی که می توان انجام داد را به داخل استان و شرکت های استانی محول کرد.

*شرکت ملی حفاری هم افزایی بیشتر، استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی در راستای شعار سال سرلوحه کار خود دارد*

 سید عبدالله موسوی،مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران هم می گوید: هم اینک در ابتکار عمل و تعامل میان شرکت های دولتی فعال در عرصه صنعت نفت و سازندگان و صنعتگران داخلی گام های بلندی در تامین نیازهای صنعت نفت و حفاری برداشته شده و تولید تجهیزات که خود آمیخته ای از صدها قطعه با فناوری پیچیده است در فهرست شرکت ها و مجموعه های صنعتی که در زمینه ساخت فعالیت دارند قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین ارتباط تعداد کل قطعات ساخت داخل منحصر به فرد را بیش از شش هزار و ۹۰۰ قلم عنوان و اضافه می کند: به موازات این توفیق تا به حال ۴۰ تجهیز پیچیده با فناوری روز به طور کامل بومی سازی شده که از آن جمله لوله مغزی سیار، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، انواع پمپ های فشار قوی (پمپ تراک)، اسکیدهای نمودارگیری دریایی، یونیت ای نمودارگیری سطحی و درون چاهی ، SCR و بخش های مهمی از تجهیزات و ابزار مربوط به خدمات فنی و مهندسی یکپارچه حفاری می باشد.

موسوی در ادامه اظهار می کند: در زمان حاضر نیز ۳۹۴ قطعه پر مصرف کاربردی در صنعت حفاری در مراحل ساخت قرار دارد و در یک سال اخیر ۶۴۴ نفشه ساخت، اصلاح و به روز رسانی گردیده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به شعار امسال به عنوان سال رونق تولید، می افزاید: این شرکت هم افزایی بیشتر و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود دارد و نهایت همکاری و همیاری را با سازندگان و صنعتگران خواهد داشت.

*استان خوزستان سرآمد در حوزه های صنعتی در کشور و دنیا*

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم، در جریان برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت در خوزستان از ۱۱ قلم کالای راهبردی صنعت نفت که با حمایت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از سوی شرکت‌های ایرانی بومی‌سازی شده است، رونمایی شد.

این اتفاق صنعتی، نشان دهنده این است که جوانان و متخصصان صنعتی استان زرخیز خوزستان توانسته اند تحریم های جهانی را بی ارزش کنند و خوزستان را به عنوان یک استان سرآمد در حوزه های صنعتی در کشور و دنیا مطرح کنند. می طلبد که شرکت های بزرگ صنعتی در کشور، نیازهای خود را از قطعات سازندگان داخلی تهیه کنند تا با حمایت از این تولیدات داخلی، بتوانیم نیاز خود را به واردات به حداقل برسانیم و به خودکفایی در حوزه صنعت دست یابیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − 2 =


دسته‌بندی نشده