کد خبر : 4885
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

لزوم ایجاد تحول در شاخص های توسعه اندیکا /۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی است

لزوم ایجاد تحول در شاخص های توسعه اندیکا /۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در نشست بررسی سند توسعه پایدار منطقه محروم اندیکا در قالب طرح ملی توسعه پایدار ۳۱ شهرستان محروم کشور در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: از سال ۹۷ تا کنون جلسات متعددی برای اجرای طرح توسعه پایدار اندیکا آغاز شد و مصوباتی برای رفع محرومیت در این

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در نشست بررسی سند توسعه پایدار منطقه محروم اندیکا در قالب طرح ملی توسعه پایدار ۳۱ شهرستان محروم کشور در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: از سال ۹۷ تا کنون جلسات متعددی برای اجرای طرح توسعه پایدار اندیکا آغاز شد و مصوباتی برای رفع محرومیت در این منطقه انجام گرفت که متاسفانه هیچ کدام از این مصوبات عملیاتی نشد.

سید نوراله حسن زاده با بیان این که در همه زمینه های توسعه شاخص هایمان عقب است، افزود: باید بررسی شود که چه اقداماتی مد نظر دستگاه های اجرایی است  و  چه توقعاتی دارند، به طور کلی برنامه ها برای سال ۹۹ با جدیت پیگیری شود. این که نبود پول و اعتبار را بهانه کنیم، پذیرفتنی نیست و دستگاه های اجرایی باید با همین امکانات موجود، کار را دنبال کنند، زیرا همه مسئولان کشور اطلاعات جامع و کامل را از شرایط موجود خوزستان و اعتبارات دارند و با وجود داشتن اطلاع از وضع موجود، برنامه تنظیم کرده اند تا در شاخص های این شهرستان محروم، تحول ایجاد شود.

 حسن زاده بیان کرد: مقرر شده که ۲۰واحد صنعتی متناسب با این شهرستان راه اندازی شود و برای افراد بومی منطقه، ایجاد اشتغال شود.

وی گفت: در اندیکا ۲ سد وجود دارد اما آب خوردن مناسب در این شهرستان نیست و جاده های  روستایی در این شهرستان شرایط بسیار بدی دارند .

حسن زاده افزود:۵۰ درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی هستند که برای خودکفایی این جمعیت در اندیکا مشاغلی را ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: ۱۱۴ طرح توسط بنیاد برکت در این شهرستان ایجاد شده است که با توجه به محرومیت منطقه، نیاز به ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بیشتر است.

۳۱ شهرستان در کشور به عنوان مناطق محروم و کم برخوردار معرفی شدند که در خوزستان اندیکا به عنوان منطقه محروم تعیین شده است.

طرح ملی توسعه پایدار برای برطرف کردن فقر و محرومیت در این ۳۱ شهرستان توسط وزارت کشور عملیاتی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =


دسته‌بندی نشده