لزوم استاندارد سازی انبارهای بندر امام خمینی (ره)/ محل ذخیره نهاده های دامی نباید آلوده باشد

لزوم استاندارد سازی انبارهای بندر امام خمینی (ره)/ محل ذخیره نهاده های دامی نباید آلوده باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: نداشتن پروانه بهداشت انبارهای بندر امام خمینی (ره) برای کل کشور مشکل زاست که باید هر چه سریعتر برای آن راهکاری اندیشیده شود،  هر اقدامی هم که برای استانداردسازی  و نگهداری کالاهای اساسی لازم باشد، انجام می دهیم.   سید نوراله حسن زاده در ستاد تنظیم بازار استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: نداشتن پروانه بهداشت انبارهای بندر امام خمینی (ره) برای کل کشور مشکل زاست که باید هر چه سریعتر برای آن راهکاری اندیشیده شود،  هر اقدامی هم که برای استانداردسازی  و نگهداری کالاهای اساسی لازم باشد، انجام می دهیم.

 

سید نوراله حسن زاده در ستاد تنظیم بازار استان خوزستان که در سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شده بود، اظهار کرد: اگر انبارهای موجود در بندر امام‌خمینی(ره) پروانه بهداشت ندارند، ممکن است برای کل کشور مشکل زا باشد، به همین دلیل باید هر چه سریعتر، راهکاری برای آلودگی کمتر و عدم انتقال آلودگی به سراسر کشور بیابیم.

حسن زاده در واکنش به اعلام اداره کل دامپزشکی خوزستان مبنی بر دارا بودن پروانه بهداشت تنها ۲ انبار از  ۳۶ سایت انباری که در این بندر وجود دارد، به ذخیره واردات سالانه هشت میلیون تن نهاده‌های دامی به کشور در انبارهای این بندر اشاره کرد و افزود: این مقدار نهاده های دامی در بین مرغداری ها و کارخانه ها توزیع می شود که باید با حساسیت بیشتری به موضوع رسیدگی کنیم.

وی با بیان این که کالاهایی همچون برنج و گندم باید یکسال در بنادر ذخیره باشند، شرکت غله و بازرگانی را مقصر این موضوع عنوان کرد و با تاکید بر پیگیری حل این مساله و با اشاره به اهمیت کسب پروانه بهداشتی انبارها گفت: معاونت اقتصادی استانداری برای استانداردسازی انبارها و نگهداری کالاهای اساسی هر اقدامی که لازم باشد انجام می دهد زیرا سلامت مردم در گرو سلامت این محل نگهداری کالا است واین موضوع بسیار برای ما اهمیت دارد.

حسن زاده با تاکید بر این که خواسته های معاونت غذا و داروی استان باید مورد توجه قرار بگیرد و با حساسیت بیشتری پیگیری شود، اظهار کرد: این موضوع باید در کمترین زمان ممکن از مرکز پیگیری و حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این نشست به موضوع بررسی کشف قیمت و  صحت سنجی میوه و تره بار پرداخت و با بیان این که متولی اصلی کشف قیمت و صحت سنجی، شهرداری است اما در جلسات مرتبط با این موضوع شرکت نمی کند.

حسن زاده همچنین با اشاره به مصوبه شورای تامین استان در سال گذشته مبنی بر ایجاد هفت بازار روز از سوی شهرداری، گفت: متاسفانه پس از یک سال، شهرداری هنوز این مصوبه را اجرا نکرده است.

وی افزود: ایجاد مانیتورهای قیمت گذاری در میدان میوه و تره بار و کشف قیمت میوه و تره بار بر اساس عرضه و تقاضا و میزان واردات بر عهده  سازمان میادین شهرداری گذاشته شد که متاسفانه شهرداری اهواز به این مصوبه ستاد تنظیم بازار نیز عمل نکرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در بخش پایانی سخنان خود در خصوص جذب کپسول گاز شرکت های پرسی و ایران گاز گفت: با توجه به تعداد سهمیه ای که دارند به روش قدیم جذب شود، همچنین به فرمانداری و نیروی انتظامی اعلام شود که در برخی مناطق، گاز در حال توزیع است و احتمال بروز خطر در آن مناطق وجود دارد، این گازها را جمع آوری کنند. همچنین کمبودهای مناطق شمالی که در حال حاضر درگیر سرما هستند و نیاز به گاز دارند، اعلام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − پانزده =


دسته‌بندی نشده