کد خبر : 3893
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱:۰۷

سال گذشته تقریبا ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد بیمه ای با دفاترشرکت های بیمه ای در خوزستان منعقد شده است

سال گذشته تقریبا ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد بیمه ای با دفاترشرکت های بیمه ای در خوزستان منعقد شده است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، مدیرکل این دستگاه افزود: سال گذشته تقریبا ۴ هزار میلیارد تومان قرارداد بیمه ای اشخاص حقیقی و حقوقی استان خوزستان با شرکت های بیمه ای منقعد شده است که از این مقدار حدود نیمی از آن با

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، مدیرکل این دستگاه افزود: سال گذشته تقریبا ۴ هزار میلیارد تومان قرارداد بیمه ای اشخاص حقیقی و حقوقی استان خوزستان با شرکت های بیمه ای منقعد شده است که از این مقدار حدود نیمی از آن با دفاتر شرکت های بیمه ای در داخل استان قرارداد منعقد شده است که مورد رضایت نیست.
محسن کاویانی گفت: ما باید به موضوع بیمه و بهبود شرایط عملکردی آن توجه ویژه داشته باشیم تا وضعیت استان خوزستان از نظر ضریب نفوذ بیمه بهبود یابد.
در ادامه نشست ارشاد فائضی زاده، سرپرست مجتمع امور بیمه ای استان خوزستان، با ارائه گزارشی از وضعیت بیمه استان تاکید کرد: شاخص ضریب نفوذ بیمه به عنوان شاخص اصلی عملکردی بیمه های استان ها باید تعدیل شود زیرا استان خوزستان از نظر حق بیمه تولیدی، جمعیت و خسارت پرداختی در کشور دارای رتبه پنجم می باشد.
وی شرح داد: مهاجرت بالای معکوس از استان خوزستان، بیمه نبودن بخش وسیعی از شرکت های نفت و حفاری، خود بیمه گری و عدم تمایل به خریداری بیمه در استان و فرهنگ ضعیف بیمه گری در خوزستان از عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه استان است.
وی، احتساب اولویت ها و مزیت های خاص برای شرکت های بیمه ای درون استانی به منظور شرکت در مناقصات، ایجاد التزام در دستگاه های اجرایی با توجه به برنامه پنجم توسعه به منظور بیمه کردن تمام وسایل، اموال و دارایی های خود، تقویت فرهنگ بیمه در خوزستان و انجام اقدامات بازاریابی و تبلیغاتی مرتبط با بیمه در سطح استان را از روش های بهبود ضریب نفوذ بیمه در خوزستان دانست.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با جمع بندی مشکلات و مسائل بیمه ای در استان گفت: با ارائه گزارشی جامع مشتمل بر حجم قرادادهای بیمه، ارزش بیمه نامه ها، و تفکیک بومی و غیربومی بودن آنها به استاندار خوزستان وضعیت دقیق بیمه در استان را بیان کنیم تا با حمایت استاندار بتوانیم دستگاه های اجرایی را ملزم به انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه ای درون استانی کنیم.
دکترکاویانی اظهار داشت: نیاز است اقدامات لازم برای راه اندازی نرم افزار تلفن همراه به صورت جامع از امکانات و مزایای رقابتی شرکت های بیمه ای و مقایسه بصری این شرکت ها در ارائه خدمات با هم، توسط بیمه ایران و کمیسیون هماهنگی بیمه های استان طراحی و ارائه شود.
وی، برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با بیمه برای شرکت های بیمه ای دولتی و خصوصی به منظور بهبود ضریب نفوذ بیمه استان و هدایت قراردادهای بیمه ای خارج از استان به درون آن (تمام قوانین، بخشنامه ها و دستورالعمل لازم مورد بررسی دقیق قرار گیرد) را یکی دیگر از راهکارهای موثر در نفوذ ضریب بیمه در استان ذکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 5 =


دسته‌بندی نشده