کد خبر : 8175
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۳۲

دکتر ورناصری تاکید کرد؛

روند و کیفیتِ امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوزستان تسریع شود

روند و کیفیتِ امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوزستان تسریع شود
نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتکل و اندیکا در مجلس گفت: ضروری است در روند و کیفیتِ امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان خوزستان تسریع شود تا مردم شریف این مناطق بیش از این متحمل رنج و خسارات نشوند.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در پیامی با ابراز تاسف و اندوه بابت وقوع زلزله‌های اخیر درخوزستان و مناطقی از حوزه انتخابیه تاکید کرد: هر چه سریع تر روند و کیفیتِ امدادرسانی تسریع شود تا مردم شریف این مناطق بیش از این متحمل رنج و خسارات نشوند.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام بر ملت شریف ایران، همکاران گرامی و مردم سربلند و صبور حوزه انتخابیه ام.

 

ضمن ابراز نهایت اندوه و تاسفم بابت وقوع زلزله‌های اخیر درخوزستان و مناطقی از حوزه انتخابیه‌ام، تشکر می‌کنم از گروه‌های جهادی، تلاشگرانِ هلال احمر و تمامی نیروهای امدادی که مرد میدان و اهل عمل بودند و در نخستین ساعات وقوعِ زلزله‌های اخیر در اندیکا، به مردم شریف و نجیبِ این بخش از حوزه انتخابیه‌ام یاری رساندند.

 

مردم اغلب مناطق ۴ شهرستان حوزه انتخابیه من علیرغم وجود ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، سالها است گرفتار زلزله‌های فقر، محرومیت و عدم برخورداری از ابتدایی‌ترین شاخص‌های زندگی هستند و وقوع بلایای طبیعی همیشه رنج‌هایی فراتر از حوادث طبیعی برای ۴ شهرستان حوزه اینجانب به‌ همراه می‌آورد، در شرح تذکرِ ارسالی جهت وزیر محترم کشور هم تاکید داشتم که در شرایط ناشی از وقوع زلزله‌هایِ اخیر ضروری ست سریعا اقدامات لازم جهت کمک به مردم مناطق آسیب دیده در دستور کار قرار گیرد، سرمای طاقت‌فرسا در این مناطق در راه است، پراکندگی روستاها و صعب‌العبور شدنِ این مناطق در فصل بارش‌ها قطعا امدادرسانی را با مشکلات بیشتری همراه خواهد کرد، ضروری است بهبود جاده‌های ارتباطی جهت تسریع در امدادرسانی تسریع یابد، مردم آسیب دیده علاوه‌بر اقلام غذایی و سایر ملزومات اولیه زندگی، در کوتاه مدت نیازمند حدودا ۵۰۰ کانکسِ استاندارد جهت اِسکان موقت و در بلندمدت نیازمند حمایت جهت ساخت و سازِ ایمن هستند.

 

بیش از ۲۱۸ روستا در محدوده تاثیر زلزله در اندیکا وجود داشت، برآوردها تاکنون حاکی است ۴۶۰ خانه کاملا ویران شده اند و هزاران نفر بی‌سرپناه، خسارت به ۱۳۰روستا وارد شده ۳۰روستا ۱۰۰ درصد تخریب و ۱۰۰ روستا بیش از ۳۰ درصد ویران شده اند. تخریب ۱۲ دهنه پل ارتباطی و ریزش و رانش ۱۳۰ کیلومتر جاده روستایی و عشایری مواقفِ امدادرسانی شده‌اند،این موارد به همراه تخریب کانال‌های هدایت آب، به میزان ۲۴ میلیارد تومان خسارت به همراه آورده است. ۱۹ مدرسه کاملا تخریب شده اند،۸۳ مدرسه به تعمیرات جهت ایمنی بخشی نیاز دارند.

 

تاسیسات آبرسانی روستای سوسن تخریب شده، ساختمان مرکز جامع سلامت دینراک، خانه بهداشت سوسن و ۱۵ خانه بهداشت روستایی به میزان ۳۰درصد و پایگاه امداد جاده ای ۴۰درصد تخریب شده اند که ضرورت ارسال کمک‌هایِ تیم‌های امداد هوایی جهت امدادرسانی و تهیه اقلام غذایی را دوچندان می‌سازد.

 

۶۲۰ آغل احشامِ این مردمان صبور و نجیب به‌عنوان تنها داراییِ آنان به‌صورت۱۰۰ درصد و ۳۰۰ آغل تخریب ۵۰ درصد به بالا شده‌اند، خسارات به کشاورزی، باغات و شیلات مجموعا بیش از ۳ میلیارد تومان است، با توجه به ارائه گزارشاتِ حجم بالای خسارات این حادثه و این مهم که خساراتِ اعلان شده مبتنی بر برآوردهای کنونی است قطعا خسارات بیشتری خواهیم داشت تاکید می‌کنم ضروری است در روند و کیفیتِ امداد، تسریع و توسعه صورت پذیرد تا مردم شریف این مناطق بیش از این متحمل رنج و خسارات نشوند.

 

 

منبع:خبرگزاری خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =


دسته‌بندی نشده