کد خبر : 3472
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود

رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، فرزاد عزیزی معاون فناوری اداره کل امور مالیاتی خوزستان گفت: از سال ۹۰ طرح جامع مالیاتی همزمان با کشور اجرایی شد، بطوریکه ثبت نام مؤدیان را بصورت الکترونیکی انجام می‌دهیم و تمامی خدمات رسانی به آن‌ها را در صورت ثبت نام انجام خواهیم داد. او بیان داشت: اظهارنامه الکترونیک، استعلام

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، فرزاد عزیزی معاون فناوری اداره کل امور مالیاتی خوزستان گفت: از سال ۹۰ طرح جامع مالیاتی همزمان با کشور اجرایی شد، بطوریکه ثبت نام مؤدیان را بصورت الکترونیکی انجام می‌دهیم و تمامی خدمات رسانی به آن‌ها را در صورت ثبت نام انجام خواهیم داد.

او بیان داشت: اظهارنامه الکترونیک، استعلام و ابلاغیه الکترونیک را انجام می‌دهیم، ضمن اینکه از سال ۹۵ به بعد که رسیدگی‌ها کامل الکترونیک شده، بجز زمان ارائه اسناد، نیازی به هیچ مراجعه حضوری نیست.

عزیزی تصریح کرد: از دی ماه امسال برای برون سپاری نقل و انتقال املاک در بخش دفاتر ثبت املاک استان و خودرو را نیز انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول افزود: دفاتر نقل و انتقال املاک را روی سامانه‌ها بارگزاری کردیم و مؤدیان در هرجای کشور که باشند با ثبت اقامتگاه نسبت به انتقال سند اقدام می‌کنند و کاملا برون سپاری شده و خودکار به صورت الکترونیک است.
کاهش دخالت نیروی انسانی در تعیین مالیات

جهانشاه ارزانی بیرگانی مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: از زمان آغاز طرح جامع مالیاتی سازمان مالیاتی در کشور حدود ۱۰ سال می‌گذرد و ۳۲ پروژه بزرگ را در حوزه فناوری به نام طرح جامع مالیاتی اجرا کردیم که هدف اصلی آن کاهش دخالت نیروی انسانی در تعیین مالیات با تأکید بر اطلاعات و اسناد و مدارکی که در نتیجه فعالیت‌های اقتصادی مؤدیان شکل می‌گیرد، است.

او افزود: سازمان مالیاتی این حرکت را گام نخست تعریف کرده و همزمان با فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست‌های حوزه اجرای طرح جامعه را در ۱۰ ساله اول به عنوان گام نخست تعریف کرده و در گام دوم نیز استفاده از ریزداده‌ها و کلیه بانک‌های اطلاعاتی کشور که در سراسر کشور فعالیت‌های مؤدیان از طریق آن‌ها ثبت، ضبط و نشر پیدا می‌کند و در چارچوب قانون مشمول مالیات است، نامگذاری شد.

ارزانی بیرگانی اظهار کرد: در گام دوم محاسبه مالیات بر اساس روش‌هایی که سازمان معمولا در چارچوب قانون به نام اظهارنامه برآوردی، اظهارسنجی و یا راستی آزمایی صورت می‌گیرد شکل گرفته و اگر اجرا شود به کاهش فرار مالیاتی در حد معقول و استاندارد جهانی تبدیل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بزرگترین مشکل ما در کشور این است که دو سوم فعالیت مؤدیان رسمی یا غیررسمی در قالب فرار مالیاتی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان اذعان داشت: این نظام جامع برای رفاه مردم قدم برمی دارد و انتظار داریم افزایش فرهنگ مالیاتی در بین مردم به حدی معمول شود که خود مردم محافظ اطلاعات و فرهنگ مالیاتی باشد.

او گفت: در گام نخست امسال قانون گذار صنف پزشکان و مشاغل وابسته به آن را مشمول نصب صندوق یا سامانه فروش کرده که در استان خوزستان متأسفانه مشارکت صنف پزشکان در قالب ارائه صندوق‌های فروش کاملا کم بوده است.

به گفته جهانشاه ارزانی بیرگانی، پزشکان نخبگان جامعه و بازار کار ایران هستند و از اول سال آینده نیز ۱۵ شغل دیگر مشمول ثبت سامانه مربوط به صندوق‌های فروش و سازمان مالیاتی خواهند شد.

او اظهار داشت: این سازمان مردم را در این مسیر فراخوان کرده و خواهان ارائه گزارش تخلفات در خصوص ثبت نشدن فعالیت پزشکان و یا استفاده نکردن از دستگاه‌های کارتخوان کرده است، یعنی اگر شهروندان از خدمات پزشکی استفاده می‌کنند، ولی پزشکان از صندوق فروش یا کارتخوان استفاده نمی‌کنند اطلاعات آن‌ها را از طریق سامانه ۱۵۲۶ وزارت اقتصاد گزارش کنند تا مأموران در موقع مقرر اقدام قانونی را به عمل می‌آورد.

به گفته ارزانی بیرگانی، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۲۶۸ آماده دریافت اطلاعات و گزارشات مردمی است.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان تصریح کرد: ۸۷ هزار میلیارد ریال یعنی ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیصی اعتبار و مصوبه قانونی داریم که نمی‌دانیم چقدر آن محقق می‌شود، ضمن اینکه در استان خوزستان، ۵۹ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی داشتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته درآمد‌های عوارض ناشی از ارزش افزوده و آلایندگی خارج از استان و درون استانی داشتیم که بین جمعیت شهری، روستایی و روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شد و بیش از ۷۶ شهرداری از آن بهره‌مند شدند.

او اذعان داشت: به موجب قانون از سال ۹۳ چهار شرکت بزرگ نفتی آغاجاری، مسجدسلیمان، کارون و مارون سالانه حدود یک هزار میلیارد تومان بدهکار هستند که مؤظف به پرداخت هستند، این رقم با توجه به قیمت فروش نفت متغیر می‌شود و به صورت تقریبی نیز سهم شهرداری اهواز نیز ۱۶ میلیارد تومان است.

ارزانی بیرگانی بیان کرد: مصوبات قانونی باعث شده که این شرکت‌ها مشمول عوارض آلایندگی شناخته شوند و باید عوارض ناشی از برداشت و استخراج نفت را از طریق مالیات پرداخت کند تا بخشی از زیان را جبران کنند.

براساس این گزارش؛ امسال سهم خوزستان در ثبت دستگاه‌های کارتخوان نسبت به کل کشور ۳۸ درصد پزشکان استان ۳ هزار و ۲۸۷ مشاغل پزشکی در خوزستان داریم که یک هزار و ۲۰۰ نفر از آن‌ها در سامانه مربوطه ثبت نام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − یک =


دسته‌بندی نشده