کد خبر : 9328
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۳۰

مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

حدیث کریمی

رسانه ها زبان گویایی هستند که ما را در جهت تحقق راهبردهای صنعت نفت، همراهی می‌کنند

رسانه ها زبان گویایی هستند که ما را در جهت تحقق راهبردهای صنعت نفت، همراهی می‌کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نشست خبری که شامگاه شنبه در محل تالارجلسات سینمای نفت اهواز برگزار شد؛ اظهارکرد: رسانه ها زبان گویایی هستند که ما را در جهت تحقق راهبردهای صنعت نفت، همراهی می‌کنند؛ امام خمینی(ره) در رابطه با رسالت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نشست خبری که شامگاه شنبه در محل تالارجلسات سینمای نفت اهواز برگزار شد؛ اظهارکرد: رسانه ها زبان گویایی هستند که ما را در جهت تحقق راهبردهای صنعت نفت، همراهی می‌کنند؛ امام خمینی(ره) در رابطه با رسالت رسانه‌ها فرمودند؛ رسانه‌ها در رابطه با آنچه که می‌گویند و آنچه نمی گویند مسئول هستند؛ اینکه صادقانه در رابطه با بیان مطالب سخن بگویند و در رابطه با آنچه که نمی گویند مسئول هستند و در واقع سکوت آنها و حرف زدن آنها معنی دار است.

 

دانشی عنوان کرد: ما در یک اتاق شیشه ای هستیم و نقدها را یک فرصت طلایی برای بهبود کار خود می‌دانیم.

وی بااشاره به اینکه مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگترین بنگاه نفتی کشور حدود ۷۵ درصد و بعضی اوقات تا ۸۰ درصد تولید نفت کشور را عهده‌دار است افزود: در حال حاضر حدود ۴۵ میدان نفتی، ۶۰ میدان نفتی در حوزه جغرافیایی در ۶ استان فعالیت می کند و نزدیک به ۲۲۲ تاسیسات عظیم،که حدود ۳۰ هزار کیلومتر خطوط لوله‌های جریانی و ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل در عرصه صنعت در حال تلاش هستند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین تامین خوراک هشت پالایشگاه کشور و تامین بنادر صادرات نفت از وظایف اصلی مناطق نفت نفت خیز جنوب به شمار می رود، همچنین خوراک پتروشیمی‌ها نیز بر عهده ما است که در حال انجام است و با شکل گیری دولت سیزدهم وظیفه ذاتی و اولیه ما وارثی وضعیت قبل و در واقع تلاش برای دو موضوع مهم است.

 

دانشی در خصوص وظیفه مناطق نفت خیز جنوب در راستای مسئولیت های اجتماعی بیان کرد: صنعت نفت در مسئولیت های اجتماعی حضور پررنگی به خصوص در شرایط کرونا داشت و در بخش تامین کپسول های اکسیژن و دیگر اقلام دارویی توانست بیمارستان های خوزستان را تأمین کند.

 

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه عمق ریزگردها خیلی دردناک است، بیان داشت: در راستای مبارزه با ریزگردها مناطق نفت خیز جنوب، ۲۰۰ هزار هکتار برای کاشت نهال است در دست برنامه دارد، همچنین در سال گذشته توانستیم ۲۰هزار نهال اصلح را کاشت داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: آبرسانی با ۲۰ تانکر آب در غیزانیه و حضور پررنگ صنعت نفت در زلزله اندیکا، از جمله فعالیت های اجتماعی است که صنعت نفت با بازوی مناطق نفت خیز جنوب انجام داده است.

 

مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب عنوان کرد: عمق مشکلات خوزستان در برابر خدمات‌رسانی مسئولیت‌های اجتماعی، بیشتر است اما با این وجود تلاش داریم با جذب اعتبارات لازم در زمینه مسئولیت های اجتماعی، تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

وی افزود: اکنون ۸۰ درصد گازهای همراه نفت جمع آوری شده و قرارداد ۴۰۰ میلیون یورویی نیز در این رابطه منعقد شده است تا بتوانیم برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت اقدامات بهتری داشته باشیم.

 

دانشی با اشاره به اقدامات لازم برای کاهش میزان آلودگی های استان، گفت: صنعت نفت زنجیره ای است که در کنار سایرین معنی پیدا می کند؛ نهال کاری با همکاری منابع طبیعی صورت می گیرد و نیاز است سایر دستگاه ها نیز برای رفع مشکلات آلودگی در استان تلاش کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 16 =


دسته‌بندی نشده