کد خبر : 14187
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۴۹

راه هایی برای افزایش خلاقیت در کسب و کارهای کوچک و متوسط / فاطمه صدقی ثابت

راه هایی برای افزایش خلاقیت در کسب و کارهای کوچک و متوسط / فاطمه صدقی ثابت

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم وبه نقل از تجهیز نیوز، هر انسانی برای رفع نیازهای مالی روزمره خود نیازمند داشتن شغل است عموم مشاغل با کارکردن برای شخصی تحت عنوان ، کارفرما، مافوق یا عناوین این چنینی تعریف می گردد. در این میان افرادی هم هستند که ترجیح می دهند شیوه متفاوتی برای کسب

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم وبه نقل از تجهیز نیوز، هر انسانی برای رفع نیازهای مالی روزمره خود نیازمند داشتن شغل است عموم مشاغل با کارکردن برای شخصی تحت عنوان ، کارفرما، مافوق یا عناوین این چنینی تعریف می گردد. در این میان افرادی هم هستند که ترجیح می دهند شیوه متفاوتی برای کسب سود، داشته باشند.

برای کسانی که هنوز هیچ کسب و کاری به نام خود ندارند، شروع یک کسب و کار کوچک و متوسط می تواند ریسک کمتری به دنبال داشته و درصد موفقیت بیشتری هم برای آنها ایجاد کند.

خلاقیت فقط مختص هنرمندان یا منحصرا برای کارآفرینان نیست، همه ما دارای خلاقیت هستیم.

در اینجا لازم است یک تعریفی از کسب و کارهای کوچک و متوسط داشته باشم :

به کسب و کارهایی گفته می شود که دارای مالکیت مستقل است و با توجه به نوع صنعت مورد نظر که در آن فعالیت می کند و از نظر ؛ ۱)نیروی کار ، ۲)درآمد ، ۳)اندازه  محدود است .

در ادامه یکسری از پیشنهاداتی که برای خلاقیت در کسب و کارهای کوچک و متوسط وجود دارد اشاره می نمایم.

۱)اول از همه باید بدانیم که ما به چه اندازه خلاق هستیم.یکی از بهترین راههای افزایش خلاقیت این است که در آن زمینه متخصص شویم. با داشتن درکی زیاد از موضوع بهتر می توانیم به یک راه حل جدید یا نوآورانه برای مشکلات فکر کنیم .

۲)افزایش اعتماد به نفس یکی دیگر از روش های افزایش خلاقیت است. تزلزل توانایی های شما می تواند مانع از خلاقیت شود. به همین دلیل است که ساخت اعتماد به نفس اهمیت دارد.

۳)به چالش کشیدن خود و ایجاد فرصت ، یکی از روش های موثر برای افزایش خلاقیت است. پس از توسعه ی بعضی مهارت های خلاقانه، مهم است که به صورت مداوم خود را به چالش بکشیم.

۴)طوفان فکری ترفندی رایج برای ایده پردازی و یکی از تکینیک های افزایش خلاقیت است که می توانید شیوه ها و رویکردهای مختلفی برای اجرای آن پیدا کنید. در این روش تولید هر چه بیشتر ایده ها در یک بازه ی زمانی خاص است.

۵)خلاقیت پیدا کردن رابطه ها بین همه چیز است ، چیزی را بیافرینید که از آن لذت می برید.

۶)با حرفه ها در ارتباط باشید. با موفق ها و کسانی که قبلا در این کسب و کار بوده اند نشست و برخاست داشته باشیم. یادتان باشد ذهنی که فقط از نیروی درونی خودش تغذیه کند، دیر یا زود منبع تغذیه اش را از دست می دهد و نمی تواند افکار خلاقانه و پیشرو تولید کند . ایده هایی که در ذهن بقیه وجود دارد عالی ترین منبع تغذیه برای ذهن شما و خلاقیت در کسب و کارتان است.

در پایان کلامم باید بگویم که در واقع خلاقیت در کسب و کار را نمی شود به بهترین شکل و در قالب فقط یک راه انجام داد. بهترین راه وجود ندارد بلکه به تعداد اندیشه های خلاق راههای بیشماری است که هر کدام شان می تواند بهترین باشند.

نویسنده: فاطمه صدقی ثابت – مدرس دانشگاه، محقق و پژوهشگر حوزه مدیریت، بازاریابی، کسب و کار و بیمه

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =


دسته‌بندی نشده