کد خبر : 14229
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۳:۳۸

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در دانشگاه آزاد میبد افتتاح شد

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در دانشگاه آزاد میبد افتتاح شد
دومین نمایشگاه تخصصی سراسری کتاب کودک و نوجوان میبد، با حضور ۹۰ ناشر و ۱۵هزار عنوان کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی میبد گشایش یافت و تا ۲۱ بهمن دایر است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بام میبد، این نمایشگاه شامل کتابهای کودک و نوجوان ، اسباب بازی و سرگرمی ، کتاب نویسندگان میبد و مجموعه کتب درسی زمانهای قاجار و پهلوی ، روزنامه‌های قدیمی و اسناد و نامه‌های بازرگانی تاجران یزد و نشریات مدرسه ای  به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و با همراهی و حمایت ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی میبد دایر شده‌است.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه در ابتدا پیام آیت الله اعرافی امام حمعه میبد و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور  توسط سید مصطفی موسوی از مسئولان دفتر امام جمعه میبد قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: دوره کودکی و نوجوانی از مراحل مهم حیات آدمی و زیر ساخت و سنگ بنای ساختمان شخصیت انسان است و قوانین گرانبهایی در این زمینه در اسلام و نیز گنجینه مستقلی در این مقوله در علوم و فنون بشری وجود دارد.

آنچه در این قلمرو در خور توجه است آن است که معمار ساختار شخصیت کودکی ، خانواده ، محیط اجتماعی و مدرسه است و د راین میان آثار مکتوب و تولیدات نوشتاری و مجازی و هنری و اسباب بازی و سرگرمی‌ها در کنار فرهنگ اجتماعی نقشی برجسته دارد و در روزگار ما بازار این تولیدات گرم  از ابعاد مهم فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی برخوردار شده است.

از این‌ رو وظیفه سیاست گذاران و مسؤلان در راهبری هوشمندانه و پشتیبانی مجدانه از این جریان بسیار مهم و وظیفه نهادهای مسئول و بخش خصوصی در تولید این آثار و رعایت شاخص های علمی و فرهنگی و معنوی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این میان تکلیف خانواده و مدرسه در انتخاب درست تولیدات و هدایت کودک و نوجوان سنگین تر است و البته نوجوانان عزیز با گذر از کودکی و آرام آرام نقش مستقلی می‌یابند و سازنده شخصیت خود می‌شوند و باید انتخاب گر راه خود، گزینش گرآثار و تولیدات مناسب باشند.

فرماندار میبد نیز در این مراسم با قدر دانی از دست اندرکاران در برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در دانشگاه آزاد میبد گفت: برگزاری این نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی که همراه آن اجرا می‌شود یک اتفاق خوبی است که شکل گرفته و انشاءالله از این فرصت به خوبی استفاده شود.

سید جمال سجادی پور همچنین از برنامه‌های اندیشیده شده از جمله حضور مصطفی رحماندوست شاعر پرآوازه کشور و مورد علاقه کودکان و نوجوانان و همچنین حضور پژوهشگران  و ناشران قدردانی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد : با هدف فراهم کردن زمینه توجه به آموزش همراه با تربیت و پرورش مورد تاکید آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان و فراهم شدن دسترسی آسان به منابع آموزشی برگزاری نمایشگاه با همکاری بخش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار میبد از آموزش و پرورش و معلمان و مدیران مدارس و  کتابخانه‌ها درخواست کرد همراه با تشویق دانش آموزان برای بازدید از نمایشگاه زمینه دسترسی آسان به این منابع آموزشی و تجهیز کتابخانه‌های شهر و مدارس را نیز مورد توجه قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز با حضور در این برنامه گفت: این اقدامی که در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام گرفته و چیزی جز تعهد از سوی ناشران و برگزار کنندگان در این مقوله نیست ، قابل تقدیر است.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: از جمله آثار کتاب و انس با کتاب رشد شناختی است ، مواجه شدن دانش آموز با دانش ، افکار و اندیشه‌ها ، همدلی ، تعامل و همکاری و دایره لغات او با کتاب خواندن افزایش می‌یابد همچنین حسن تعاون در او تقویت می‌شود و برای اینکه بچه ها کتابخوان باشند باید خود اهل مطالعه باشیم.

اصغر  قاسمی فیروزآبادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی میبد نیز با تشکر از پرسنل دانشگاه و همکاری همه دست اندرکاران و مسئولان در برگزاری نمایشگاه گفت : اکنون فضای مجازی رقبای جدی برای کتاب  فراهم کرده است و با این حال باز ارتباط دهنده بین قلبها و دلهای افراد چیزی جز کتاب نیست و دانشگاه آزاد افتخار این را دارد که میزبان ناشران و اهل قلم است.

دومین نمایشگاه تخصصی سراسری کتاب کودک و نوجوان از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۹در  دانشگاه آزاد اسلامی میبد بازدی عموم دایر است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =


دسته‌بندی نشده