دانشگاه جامع جزو منحصر به فردترین دانشگاه های کشور است/ایجاد نقش عمده دانشگاه جامع در منطقه

دانشگاه جامع جزو منحصر به فردترین دانشگاه های کشور است/ایجاد نقش عمده دانشگاه جامع در منطقه

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: توجه ویژه در برنامه ها و سیاست ها این نوید را ایجاد می کند که دانشگاه جامع علمی کاربردی جزو منحصر به فردترین دانشگاه های کشور است و در بحث مهارتی، روز به روز جایگاه بالاتری را در کشور به خود اختصاص می دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: توجه ویژه در برنامه ها و سیاست ها این نوید را ایجاد می کند که دانشگاه جامع علمی کاربردی جزو منحصر به فردترین دانشگاه های کشور است و در بحث مهارتی، روز به روز جایگاه بالاتری را در کشور به خود اختصاص می دهد.

به گزارش هنر قلم؛ علی حسین حسین زاده در آیین معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان که در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی در اهواز برگزار شده بود؛ با اشاره به علوم مهارتی و توجه به مهارت و فناوری و کارآفرینی در جهان و کشور، گفت: توجه ویژه در برنامه ها و سیاست ها از یک دهه قبل این نوید را ایجاد می کند که رفته رفته دانشگاه جامع جزو منحصر به فردترین دانشگاه های کشور است.
حسین زاده با اشاره به برنامه ششم و توجه به دانشگاه های فناور و مهارت آموزگفت: امید می رود که در راستای این افزایش کمیت دانشگاه ها، ما توجه خاصی به کیفیت ها مبذول کنیم که بخشی از این به مسئولان دانشگاه علمی کاربردی و اساتید و بخشی به دانشجویان بستگی دارد.
وی با اشاره به شرایط موجود دانشگاه ها و تاکیداتی که شده، اظهار کرد: دانشجویان باید در راستای وظیفه ذاتی، این مسیر را با کیفیت و تلاش طی کنند تا شاهد ارتقا و جایگاه بهتری برای این دانشگاه و دانشجویان در سطح کشور باشیم .
حسین زاده عنوان کرد: در حوزه استاتی از چندین سال پیش در حوزه تنوع بخشی به رشته های مختلف مهارتی در استان خوزستان فعالیت هایی را شاهد هستیم که علیرغم محدودیت های قانونی ایجاد شده، اما جایگاه بهتری را برای این دانشگاه شاهد هستیم.
وی به تنوع فعالیت ها و دانش های مهارتی متراکم شده در استان خوزستان در حوزه نفت، پتروشیمی، گاز و کشاورزی، اشاره کرد و گفت: کمترین استان در کشور این حوزه های مختلف و این تنوع و کیفیت دانش مهارتی در آن وجود دارد و جایگاه ویژه ای را برای استان خوزستان ایجاد کرده است، امید است که با برندسازی در دانشگاه های استان خوزستان در آینده شاهد این باشیم که اگر دستگاه یا موسسه ای نیاز به نیرو و پرسنل داشت، این برند مهارتی بتواند نیازش را برطرف کند.
حسین زاده ادامه داد: ظرفیت های آموزشی در این استان بسیار است و در حوزه های دیگر امکان ظرفیت سازی نیز داریم، به طور مثال در حوزه گمرکات، بنادر و دریانوردی و سایر حوزه هایی که دیگر استان ها از آن برخوردار نیستند، می توانیم هم در راستای ارتقای دانشگاه های استان گام برداریم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان در پایان با اشاره به وضعیت منطقه ای خوزستان، عنوان کرد: چیزی که می تواند بارقه هایی از امید برای دانشجویان این دانشگاه ایجاد کند جایگاه منطقه ای خوزستان و ظرفیت همسایگی با کشورهای همجوار است. به طور مثال با توجه به ظرفیت انتقال دانشی که در کشور و استان وجود دارد، گام هایی را برای انتقال دانش به کشورهای همجوار آغاز کردیم که دانشگاه علمی کاربردی، با این تنوع و کیفیت و جایگاه می تواند نقش عمده ای را در منطقه و به خصوص در کشورهای همسایه آغاز کند.
حسین زاده با اشاره به ارتباطات سیاسی با کشور عراق در حوزه های مختلف ( تجارت، بازرگانی، صادرات و واردات) گفت: می توانیم در حوزه انتقال دانش که آن ها بسیار نیازمند هستند، گامهای موثری را برداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: امید است که این مسیر انتقال دانش به کشورهای همسایه از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان آغاز شود و در این مسیر بتوانیم این ارتباطات را گسترش دهیم و روز به روز این ارتقا جایگاه را برای دانشگاه علمی کاربردی شاهد باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =


دسته‌بندی نشده