کد خبر : 3299
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶

حوزه عملکرد تعاونی های مرزنشین افزایش می یابد/سلب شدن حق تعاونی ها از سوی برخی استانداران

حوزه عملکرد تعاونی های مرزنشین افزایش می یابد/سلب شدن حق تعاونی ها از سوی برخی استانداران

به گزارش خبرنگار هنرقلم، بهمن عبداللهی در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره به برنامه های سفر خود در خوزستان، اظهار کرد: مشکلات و مسائل تعاونی‌های خوزستان بررسی شد که بخش عمده این مشکلات مربوط به دستگاه های اجرایی از جمله نظام بانکی، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی، گمرک کشور و… بود. عبدالهی با اشاره

به گزارش خبرنگار هنرقلم، بهمن عبداللهی در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره به برنامه های سفر خود در خوزستان، اظهار کرد: مشکلات و مسائل تعاونی‌های خوزستان بررسی شد که بخش عمده این مشکلات مربوط به دستگاه های اجرایی از جمله نظام بانکی، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی، گمرک کشور و… بود.

عبدالهی با اشاره به مشکلات حوزه توزیع کالا در سطح کشور بیان کرد: متاسفانه خلا یک نظام منسجم، متحد و قابل مدیریت را در بحث توزیع کالا در سطح کشور احساس می کنیم و اتاق بازرگانی ایران بنا به تکلیف خود، سامانه مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی به نام مهتا را طراحی کرده که عملکرد آن به تاییدیه دستگاه ذیربط آن رسیده و اکنون در مرحله آماده سازی مقدمات کار است که در مواقع نیاز، برای توزیع کالاهای سهمیه بندی از این سامانه توزیع، استفاده شود.
رییس اتاق تعاون ایران اضافه کرد: این سامانه در درجه اول، کالاهای مربوط به کارکنان دولت، کارگران، کادر نیروهای مسلح، کمیته امداد امام خمینی(ره)وسازمان بهزیستی را انجام خواهد داد انجام خواهد داد. یعنی در مواقع لازم می تواند در سطح ملی برای همه مردم توزیع کالا را به صورت سهمیه ای انجام دهد ، البته در حال حاضر به صورت آزمایشی در مرحله بهره برداری استو آمادگی دارد در زمان نیاز به صورت گسترده از آن استفاده شود.
عبدالهی خاطرنشان ‌کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شاغل در بخش تعاونی در کشور فعال هستند.

وی حضور و فعالیت تعاونیهای مرزنشین را یک فرصت تلقی کرد و گفت: برای تامین نیازهای کشور در شرایط تحریم به فعالیت تعاونی ها نیاز داریم.

عبداللهی افزود: قطعاً میزان اهمیت عملکرد این تعاونی ها در شرایط فعلی برای کشور دو چندان است و نیاز کشور را می توانیم از طریق تعاونی های مرزی تامین کنیم ، همچنین صادرات را توسعه دهیم تا این تعاونی ها ارز آوری داشته باشند اما متاسفانه در سال‌های گذشته به دلایلی عملکرد این تعاونی‌ها محدود شده بود.
رییس اتاق تعاون ایران در ادامه با اشاره به حق سوختی که برخی استانداری ها بر خلاف قانون از تعاونی ها سلب کرده بودند، گفت: این حق طبیعی و قانونی را از تعاونی ها سلب کردند و به دیگران دادند.
وی اضافه کرد: باید این موضوع به استانداری‌ها ابلاغ شود تا بر اساس قانون رفتار کنند و اجازه دهند تعاونی‌های مرزنشین از حق قانونی خود استفاده کنند البته پیگیری هایی مبنی بر افزایش حوزه عملکرد تعاونی های مرزنشین در حال انجام است که سقف مبادلات شان افزایش یابد، کالاها تنوع و به حجم آن ها اضافه شود، با پیگیری این موارد در آینده نزدیک این تعاونی ها بهبود می یابد.

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + نوزده =


دسته‌بندی نشده