کد خبر : 3454
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۲۰

توسعه فنـاوری های نوین در مدارس یکی از اهداف آموزش و پرورش است

توسعه فنـاوری های نوین در مدارس یکی از اهداف آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت شامگاه جمعه ۱۰ آبان ماه ۹۸ در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در کمیته اطلاع رسانی این نمایشگاه حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشست با

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت شامگاه جمعه ۱۰ آبان ماه ۹۸ در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در کمیته اطلاع رسانی این نمایشگاه حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه های اجرایی حضور فعالی در نمایشگاه الکامپ دارند، گفت: بخش زیادی از محصولات ارائه شده در این نمایشگاه در حوزه هوشمندسازی مدارس است.

وی اضافه کرد: امید است سازمان ها و شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند به آموزش و پرورش در راستای هوشمند سازی و استفاده از فناوری های نوین و بومی سازی آن برای مناطق و نواحی ۴۰ گانه آموزش و پرورش استان خوزستان کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به وجود رشته های متنوع در هنرستان های فنی و حرفه ای همانند رشته هایی نظیر کامپیوتر، لازم است که دانش آموزان نیز از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کنند.

مودت بیان کرد: توسعه و گسترش هوشمند سازی در مدارس و استفاده از فناوری های نوین و به روز ارتباطی در مدارس یکی از اهداف آموزش و پرورش است. همچنین لازم است ادارات نواحی و مناطق ۴۰ گانه آموزش و پرورش اقدامات خود را در راستای دولت الکترونیک صورت توسعه دهند  که لازمه این کار  بهره مندی از این دانش و فناوری در مجموعه ادارات آموزش و پرورش است.

وی گفت: هوشمندسازی مدارس چند سالی است که در استان آغاز شده است. هدف ما از اجرای این طرح داشتن مدرسه‌ای است که کلیه فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت، یاددهی و یادگیری منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی اسناد و امور دفتری و ارتباطات، همه از طریق فناوری اطلاعات انجام شوند.

مودت یادآور شد: در سال ۹۸-۹۷ ، ۶ هزار کلاس درس در استان وجود داشت که با برنامه ریزی های انجام شده ، این تعداد در سال تحصیلی جاری به ۸ هزار ۵۵۰ کلاس هوشمند افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال فضای مجازی را نیز یکی از دستاوردهای حوزه الکترونیک دانست و بر لزوم سامان دهی آن تاکید کرد وگفت: اگر تعلیم و تربیت دانش آموزان ما بر اساس ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود، دانش آموزان نسبت به آسیب هایی که آنان را تهدید می کنند، مصون می مانند.

گفتنی است؛ چهارمین نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک شامگاه پنج‌شنبه ۹ آبان ماه ۹۸  با حضور استاندار خوزستان در اهواز گشایش یافت و به مدت ۴ روز ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + هفده =


دسته‌بندی نشده