کد خبر : 4172
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

توجه به سهم بانوان در مدیریت های اجرایی استان خوزستان

توجه به سهم بانوان در مدیریت های اجرایی استان خوزستان

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم؛ دکتر یاور شاه ولی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اهواز، کارون، باوی و حمیدیه عنوان کرد: استان ما در مقایسه با سایر استان های کشور  در سرعت پیشرفت و توسعه  عقب تر است در حالی که با وجود منابعی که در استان خوزستان وجود دارد و سرمایه های

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم؛ دکتر یاور شاه ولی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اهواز، کارون، باوی و حمیدیه عنوان کرد: استان ما در مقایسه با سایر استان های کشور  در سرعت پیشرفت و توسعه  عقب تر است در حالی که با وجود منابعی که در استان خوزستان وجود دارد و سرمایه های خوب نیروی انسانی که در استان ما وجود دارد  حق خوزستان بیش از این ها می باشد. که یکی از مهمترین علل آن نقص و عدم پیشرفتی است که به واسطه ۸ سال دفاع مقدس به خوزستان تحمیل شد.

شاه ولی در مورد حق بانوان در اشتغال بیان کرد: معتقدم همانطور که  نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می دهد سهم شان در مدیریت ها هم باید به همین میزان باشد. هیچ کس نباید با فعالیت اجتماعی زنان در عرصه های مختلف مخالف باشد زیرا زنان بنیادی ترین بخش جامعه را تشکیل می دهند.همچنین باید در جهت توانمند سازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست گام برداریم و آنها را توانمند سازیم تا بتوانند به راحتی از پس مشکلات معیشتی خود بر آیند و شرمنده کسی نباشند.

وی ادامه داد : عمده ظرفیت ها و پتانسیل های استان شامل نیروی انسانی جوان و کارآزموده  و منابع خدا دادی مانند زمین های مستعد کشاورزی ، آب های جاری ، نفت ، گاز ، پتروشیمی ، صنعت نیشکر ،صنایع مادری مانند صنایع فولاد ، گروه ملی  ، لوله سازی می باشند اما با دارا بودن چنین ظرفیت هایی تنگناهای جدی در استان ما وجود دارد که سوء مدیریت یکی از علت های مهم این تنگناها می باشد .
نماینده یا مجمع نمایندگان استان باید بتواند با یک وحدت فکری برای تک تک این موارد برنامه ریزی کند اما در کلان می توان گفت آن چیزی که امروزه باعث شده تنگناها فشار بیشتر را به مردم بیاورند سوء مدیریت می باشد. ما در مدیریت ها به طور کلی دچار مشکل هستیم مدیریت های غیرکارشناسی مدیریت های غیر مرتبط با محل کار  شاید مهمترین معضل استان ما باشند که باید برای این موضوع فکری اساسی بشود.

شاه ولی با اشاره به وجود صنعت نفت در استان خوزستان افزود : بخش عمده صنعت نفت در استان خوزستان است اما تا کنون کارخانه جات صنایع جانبی آن در استان خوزستان وجود نداشته است  قابل قبول نیست که استان ما درصد بالایی از تولید نفت را به خود اختصاص دهد ولی قطعات مورد نیاز در جایی دیگر ساخته و به استان وارد شوند در حالی که استان خوزستان پتانسیل این را دارد که قطعات مورد نیاز صنعت نفت را در همین استان تهیه کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اهواز ، کارون ، باوی و حمیدیه به کارگیری نیروهای غیر بومی در صنایع اصلی استان خوزستان یکی از علل ناراحتی مردم عنوان کرد و گفت : هر چند ما قبول داریم صنایعی مثل صنعت نفت یک صنعت ملی است و متعلق به همه مردم ایران  اما مردم خوزستان این حق را دارند که از این صنعت به میزانی که مورد نیاز استان هست بهره برداری کنند و اولویت در بخش اشتغال با جوانان خوزستان باشد.
واقعیتی که وجود دارد این است که وزارت نفت تا کنون اغنا نشده اند که از نیروهای بومی استان استفاده کنند آیا ما واقعا نیروی متخصص در استان نداریم ؟
اما مشکل اینجاست که وقتی مدیریت یک مجموع را به دست کسی می دهیم که علاقه و دلبستگی به استان در آن ضعیف است به تبع بیکاری جوانان و نخبگان خوزستانی را به دنبال خواهد داشت.

شاه ولی در مورد رتبه آموزش و پرورش خوزستان در کشور عنوان کرد : نیروی انسانی سالم محور توسعه کشور است و تربیت یک نیروی انسانی سالم در مرحله اول به عهده خانواده و در جایگاه بعدی بدون انکار بر عهده آموزش و پرورش است . آموزش هم تربیت دینی و هم اخلاقی است که در حال حاضر در آموزش و پرورش ما در این موارد به حال خود رها شده است.

وی افزود: متاسفانه معلمان ما از لحاظ معیشت در تنگنا هستند و این باعث شده است که انگیزه کافی برای آموزش صحیح را نداشته باشند در حالی که فرهنگیان باید پدران و مادران معنوی جامعه می باشند اما به دلیل مشکلات معیشتی مهمترین کار خود که همان آموزش دینی و اخلاقی هست را به درستی انجام نمی دهند هر چند هنوز هستند دلسوزانی که از جان مایه می گذارند برای آموزش نسل آینده و توسعه نیروی کار آمد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − 3 =


دسته‌بندی نشده