کد خبر : 3763
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه شهید چمران اهواز امضاء شد

تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه شهید چمران اهواز امضاء شد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، این تفاهنمامه به امضای دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران و مهندس سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران رسید. این تفاهمنامه در راستای گسترش زمینه های همکاری های علمی و پژوهشی جهت رفع نیازهای صنایع به ویژه صنعت حفاری میان دانشگاه و این شرکت مبادله گردید. در

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، این تفاهنمامه به امضای دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران و مهندس سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران رسید.

این تفاهمنامه در راستای گسترش زمینه های همکاری های علمی و پژوهشی جهت رفع نیازهای صنایع به ویژه صنعت حفاری میان دانشگاه و این شرکت مبادله گردید.

در آیین امضای تفاهمنامه مهندس موسوی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تعاملات سازنده و اثر بخش میان این شرکت و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: در نتیجه این همکاری و هم افزایی تا کنون در خصوص ساخت قطعات و تجهیزات و اجرای طرح های پژوهشی توفیقات قابل توجهی حاصل گردیده است.

دکتر خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران نیر به همکاری ها و خدمات مستمر و متقابل بین این دانشگاه و ملی حفاری اشاره و تصریح کرد: حاصل این همکاری های مشترک موجب موفقیت های ارزشمندی برای صنعت نفت و حفاری گردیده که از جمله طراحی و ساخت شبیه ساز کنترل فوران چاه های نفت و گاز پرتابل است.

در حاشیه این مراسم مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در گفت وگو با خبرنگاران درباره محورهای این تفاهمنامه توضیح داد: بومی سازی و انتقال فناوری های نوین، بهره گیری بهینه از ظرفیت های دانشگاه از جمله قطب علمی حفاری و مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه در تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی از شمار محورهای این سند همکاری است.

مهدی عرشیان گفت: همچنین حمایت از پایان نامه های تحصیلی تکمیلی خاصه در ارتباط با مدیریت فناوری در صنعت حفاری با محوریت شرکت ملی حفاری، محور قراردادن مرکز تحقیقات حفاری در روابط فیمابین، بهره گیری متقابل از اعضای هیئت علمی و کارکنان شرکت در برگزاری دوره ها و همایش های علمی و پژوهشی، تسهیل در برگزاری بازدیدهای متقابل علمی آموزشی از دیگر موارد این تفاهمنامه محسوب می شود.

وی کاربست موثر ظرفیت های آموزشی دانشگاه از جمله دکترای پژوهش محور یا رشته های بین المللی تحصیلات تکمیلی در صورت نیاز، همکاری در برگزاری دوره های کارورزی و کار آموزی، بهره گیری متقابل از خدمات فنی و آزمایشگاهی قابل ارایه از جمله در زمینه دانش فنی قطعات لاستیکی و افزایه های سیال حفاری را از دیگر محورهای این تفاهمنامه برشمرد.

یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات خوزستان روز جمعه ۲۲ آذرماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز گشایش یافت و تا روز دوشنبه ۲۵ آذرماه همه روز از ساعت ۹ الی ۱۷ میزبان بازدید کنندگان و علاقه مندان به آشنایی با توانمندهای داخلی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 17 =


دسته‌بندی نشده