بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی کشور در خوزستان انجام شده است

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی کشور در خوزستان انجام شده است

معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی کشور در این استان انجام شده است با این وجود تا بهبود فضای کسب و کار در خوزستان هنوز فاصله داریم. سید نوراله حسن زاده چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی “هم‌گفت”با موضوع سرمایه‌گذاری در استان خوزستان؛ چالش‌ها و راهکارها در خانه سمن های استان ، اظهارداشت: گاه

معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی کشور در این استان انجام شده است با این وجود تا بهبود فضای کسب و کار در خوزستان هنوز فاصله داریم.

سید نوراله حسن زاده چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی “هم‌گفت”با موضوع سرمایه‌گذاری در استان خوزستان؛ چالش‌ها و راهکارها در خانه سمن های استان ، اظهارداشت: گاه عنوان می‌شود که سرمایه‌گذاری در خوزستان دولتی شده که من بعنوان یکی از دست اندرکاران حوزه مدیذیت اقتصادی در استان با این گفته مخالف هستم.

وی با بیان اینکه نوع سرمایه‌گذاری ها در این استان متفاوت است، افزود: فضای استان این شرایط را می‌طلبد که محل احداث مگاپروژه‌ها باشد در حالی که عده‌ای می‌گویند باید به سمت راه‌اندازی صنایع کوچک برویم.

او ادامه داد: این کار بخش خصوصی است که باید وارد شود و با ایجاد صنایع جانبی و تکمیلی به بهبود شرایط کسب و کار بپردازد اما اینکه چرا استقبالی در این حوزه رخ نمی‌دهد، بحث دیگری است که طی سال‌های گذشته برای تحقق این دیدگاه راه‌های مختلفی امتحان شد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی  یکی از عوامل آماده نشدن زیرساخت‌های استان است، گفت: بعد از جنگ در حالی که خوزستان مشغول بازسازی بخشی از خسارات‌های ناشی از آن بود؛ دیگر استان‌های کشور توسعه زیرساخت ها را آغاز کردند ولی در این مدت، سرمایه‌گذاری برای بهبود زیرساخت‌های استان صورت نگرفته بود.

وی با اشاره به انجام ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی استان، اضافه کرد: علاوه بر این در فولاد، صنایع نیشکر و … نیز سرمایه‌گذاری های عظیمی انجام شد ولی زمانی که بخش خصوصی به این میدان ورود نکند این طبیعی است که دولت اقدام به انجام سرمایه‌گذاری کند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه می‌توان نبود زیرساخت‌های کافی که به دلیل جنگ تحمیلی دچار خسارت شده‌اند را به عنوان یکی از دلایل تمایل نداشتن بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دانست، گفت: شرایط آب و هوایی نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

حسن زاده در بخش دیگری از این نشست به اشتباهات دولت ها برای جلب سرمایه گذاری ها اشاره کرد و گفت: تسهیلات اشتغالزایی و بنگاه های زودبازده از جمله این اشتباهات بوده اند که یا به خرید لوازیم خانگی ختم شد و یا به دلیل نبود تخصص لازم از سوی دریافت کنندگان این تسهیلات، باعث شکست طرح ها شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارائه تسهیلات صنایع روستایی نیز اشتباه دیگری است که در دولت فعلی ارائه می‌شود؛ به این خاطر که اغلب در روستاها امکان راه‌اندازی صنایع وجود ندارد.

معاون استاندار خوزستان با انتقاد از نحوه تصمیم‌گیری این منابع در مرکز کشور، گفت: افرادی در تهران برای این منابع در حال تصمیم‌گیری هستند که فکر می‌کنند با یک نسخه واحد در تمام استان‌ها می‌توانند به رونق کسب و کار در کشور دست پیدا کنند.

حسن زاده یادآور شد: اگر این منابع به صورت مستقیم به استان‌ها اختصاص پیدا کند، تصمیم‌گیری در این باره می‌تواند خیلی بهتر باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی با این عنوان که چرا صدور مجوزها برای تاسیس واحدهای اقتصادی از مدت زمان طولانی برخوردار است، گفت: فرآیندها در این زمینه نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، اما باید توجه داشت که همه این مجوزها تحقق حداقلی دارند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از این نشست از نفت به عنوان یک عامل توسعه برای سرمایه‌گذاری نام برد و گفت: هرچند که با کشف میدان جدید نفتی در استان، محدودیت‌هایی برای بخشی از کسب و کار ها به وجود خواهد آمد، اما اعتقاد داریم که صنایع جانبی می‌تواند در تمامی نقاط استان ایجاد و به اشتغالزایی‌های متعدد منجر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 12 =


دسته‌بندی نشده