کد خبر : 3998
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

بومی سازی برخی اقلام استراتژیک کارخانه با همت متخصصین داخلی

بومی سازی برخی اقلام استراتژیک کارخانه با همت متخصصین داخلی

امین ابراهیمی افزود: از آنجا که برخی کالاها امکان ساخت درون کشور را دارند ولی به دلیل گران بودن هزینه‌های ساخت مقرون به صرفه نمی‌باشد، این شرکت با اتخاذ راهکارهایی نظیر تجمیع درخواست‌ها و همچنین حمایت‌های سرمایه‌ای از شرکت‌ها بستری مناسب جهت فعالیت در این عرصه را فراهم نموده است. وی اظهار کرد: از راهکارهای

امین ابراهیمی افزود: از آنجا که برخی کالاها امکان ساخت درون کشور را دارند ولی به دلیل گران بودن هزینه‌های ساخت مقرون به صرفه نمی‌باشد، این شرکت با اتخاذ راهکارهایی نظیر تجمیع درخواست‌ها و همچنین حمایت‌های سرمایه‌ای از شرکت‌ها بستری مناسب جهت فعالیت در این عرصه را فراهم نموده است.

وی اظهار کرد: از راهکارهای موثر دیگر می‌توان به فعال نمودن واحد مهندسی معکوس در ساخت قطعات اشاره نمود که با ایجاد ارتباط بین سازندگان و متقاضیان کالا در شرکت، زمینه ایجاد تبادل اطلاعات فنی و افزایش کیفیت ساخت قطعات فراهم شده است. بطوریکه پس از تحویل کالا با پایش‌های منظم و ارایه گزارش از نحوه عملکرد قطعات، باعث بهبود کالا و افزایش طول عمر دستگاه‌ها و تجهیزات خواهد شد.

ابراهیمی در خصوص فعالیت‌های شرکت طی سال و یا سالیان گذشته در رابطه با بومی‌سازی قطعات و تجهیزات گفت، در گذشته این شرکت به منظور تولید ورق می‌بایستی غلتک‌های کاری خود را از شرکت‎هایی نظیرAKERS سوئد و BAKH آلمان تامین می‌کرد، که این نیاز سالانه و بالطبع با تغییر رویکرد به سمت ورق‌های خاص API بیش‌تر و مهم‌تر می‌شد و در صورت تامین از منابع خارجی علاوه بر صرف زمان، باعث خروج مقادیر هنگفت ارز از کشور می‌گردید.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین ادامه داد:  پس از بررسی و تلاش متخصصین و کسب دانش فنی ساخت، این نوع غلتک‌ها که مستلزم ریخته‌گری‌های سنگین و پیچیده، ماشین‌کاری بسیار دقیق و خاصی می‌باشد، با در اختیار قرار دادن منابع مالی و تجهیز کارگاه، شرکت سازنده داخلی موفق به تولید نمونه‌های اولیه شد و پس از انجام تست‌های گرم و کسب رضایت از نحوه عملکرد آنها اقدام به تولید انبوه نمود و بدین شکل کشور عزیزمان ایران به جمع پنج کشور تولید کننده این نوع غلتک‌ها در جهان پیوست، در حال حاضر نیز تمامی غلتک‌های کاری این شرکت درون کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد، از موارد دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به ساخت هاب اسپیندل اصلی نورد، غلتک‌های لولر و فیدرول، ساخت استریپر گاید و انجام تعمیرات تجهیزات نظیر: تعمیر چهار شاخ گاردان‌های اسپیندل اصلی نورد و غیره اشاره نمود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + هجده =


دسته‌بندی نشده