کد خبر : 4090
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

انقلاب اسلامی یعنی اینکه ما به دنبال یک الگوی بومی مبتنی بر فرهنگ ملی و دینی خود هستیم

انقلاب اسلامی یعنی اینکه ما به دنبال یک الگوی بومی مبتنی بر فرهنگ ملی و دینی خود هستیم

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از وب‌دا خوزستان، شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۹۸ بمناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی، آئین افتتاح برنامه‌های دهه مبارک فجر سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با مراسم عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه و با حضور حجت اسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از وب‌دا خوزستان، شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۹۸ بمناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی، آئین افتتاح برنامه‌های دهه مبارک فجر سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با مراسم عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه و با حضور حجت اسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کارکنان دانشگاه، اساتید و دانشجویان در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران بر مبنای شعار استقلال که یکی از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی است به دنبال یافتن نسخه خود برای زندگی بودند.

وی ادامه داد: نسخه‌های وارداتی که در آن دوره از شرق و غرب و یا امروز برای زندگی مردم ایران ارائه می‌شد، مطلوب و منظور مردم ایران نبوده و نیست، چرا که اگر نسخه‌های وارداتی منظور و مطلوب بود، انقلاب اسلامی رقم نمی‌خورد.

عادلی نژاد افزود: آن سبک و سیاق فرهنگی که امروز برخی از غرب گرایان و روشنفکران جامعه ما از آن دم زده و سخن می‌گویند، آن توسعه فرهنگی که امروزه متاسفانه عده‌ای برای آن جان می‌دهند و آن مدل از توسعه که در رژیم گذشته باب آن باز و مسیرش مهیا شده بود، توسط انقلاب اسلامی که یک واکنش اجتماعی بود از بین رفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یعنی اینکه ما به دنبال یک الگوی بومی مبتنی بر فرهنگ ملی و دینی خود بوده که در کوچه پس کوچه‌های تاریخ به دنبال بدست آوردن آن هستیم.

عادلی نژاد تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک واکنش اجتماعی نسبت به مسیر اشتباهی بود که برخی از حاکمان و سردمداران گذشته آن را آغاز کردند و با این حرکت ملی، باب و مسیر آن بسته شد، اگر چه امروز عده‌ای با قالب‌ها، بیان‌ها و زبان‌های مختلف به دنبال این هستند که آن قالب غلط را دوباره وارد کشور کنند و انقلاب اسلامی را دچار استحاله کنند.

وی یادآور شد: چهل و یک سال از انقلاب اسلامی بر ما گذشته و فرصتی است که شعارها و آرمان‌های انقلاب را دوباره بازخوانی کنیم و اینکه چقدر به آن آرمان‌ها و شعارها دسترسی داشته‌ایم و بعبارتی خود را مورد آسیب شناسی قرار دهیم.

عادلی نژاد بیان داشت: امروز اگر در جمهوری اسلامی از عدالت سخن گوییم، اگر در حضور برخی از مسئولین کشور بخواهیم آنها را نقد کنیم و اگر از آنها سوال شود که شعار جهموری اسلامی ساده زیستی مسئولین بود و قرار نبود جنس مسئولین متفاوت از مردم باشد، چرا که عدالت شعار اصلی و ماهوی انقلاب اسلامی بود و آنگاه مورد هجمه و برخورد قرار گیریم یعنی اینکه از شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم و دچار استحاله در انقلاب اسلامی شده‌ایم.

وی با اشاره به نکته ای از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) گفت: ایشان می‌فرمایند که انقلاب اسلامی را عده‌ای دنبال می‌کنند که از او صورتی بماند اما سیرتی نماند، صورت یعنی اینکه ساختار، شکل و سیستم بماند اما سیرت یعنی اینکه آن محتوا، استقلال، آزادی و آن حکومت مبتنی بر عدالت و اسلامی که انقلاب برای آن شکل گرفت در حاشیه قرار گیرد.

عادلی نژاد اضافه کرد: استحاله انقلاب اسلامی یکی از مهمترین آسیب‌هایی است که معمولا انقلاب‌ها در تمام دنیا با آن مواجه می‌شوند و در انقلاب اسلامی نیز جریانی وجود دارد که از آن تحت عنوان جریان نفوذی یاد می‌شود که به تعبیر قرآن حتی در قالب‌ها و ظاهر دینی نیز دیده می‌شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان گفت: من و شما در دهه فجر باید به دنبال آن باشیم که انقلاب را از نگاه امامان انقلاب دنبال کنیم، به کلمات و سخنان امام و مقام معظم رهبری برگردیم و از تفسیرهای انحرافی که به دنبال دگرگون کردن انقلاب برای نسل جوان هستند، دوری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 5 =


دسته‌بندی نشده